Avatar billede Jernbanemanden12 Nybegynder
14. februar 2014 - 16:43 Der er 12 kommentarer

Hvilken en?

Hej med jer! Jeg har haft lidt kig efter en gamer pc, som er perfekt. Jeg fandt to super gode, som sjovt nok begge er hos Medion. Her er et link til dem. http://www.medion.com/dk/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+X5312+E/910018757

Og den anden http://www.medion.com/dk/prod/MEDION%C2%AE+ERAZER%C2%AE+X5397+D/910018453

Da nr. 2, er ret meget dyrere end den første, tænker jeg ved mig selv, om det ville være det hele værd. For den er jo kun en lille tand bedre, i forhold til, at det jo er 3000 ekstra, man smider efter den. Hvad ville i/du mene, der var fornuftigt at vælge. Alle svar er velkomne
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2014 - 17:18 #1
Tror ikke du kan mærke forskel, det er ram og grafikkort der ikke er ens.
Du kan se grafikkort placering her.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2014 - 17:19 #2
Jeg ville hellere gå efter en fra topdata http://topdata.dk/product.asp?product=9227

Du har ikke behov for I7 i spil.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2014 - 17:53 #3
Ja eller denne fra mm-vision.
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99115&type=pcsystem
Ved godt at det ikke var det der blev spurgt om men for at have en anden at vælge imellem end den fra #2,
Avatar billede Jernbanemanden12 Nybegynder
14. februar 2014 - 18:05 #4
Jo men jeg mener i forhold til prisen er det ikke så sindssyg stor forskel
Avatar billede Jernbanemanden12 Nybegynder
14. februar 2014 - 18:07 #5
Det er helt fint, at du improvisere lidt:) Men jeg ved nu ikke, om den der MM-vision ville være mit valg
Avatar billede Jernbanemanden12 Nybegynder
14. februar 2014 - 18:08 #6
Synes du ikke det? Jamen det er jo fint, at det drejer hurtigt rundt. Hvad skulle jeg ellers bruge en processor til? Altså jeg mener, hvsi ikke en I7 ville være god til spil, ville den jo nok heller ikke være god til en arbejds pc. Dette er ingen kritik, jeg vil bare gerne høre dit argument:)
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2014 - 19:27 #7
Jernbanemanden12 du skal ikke bruge svar se hvad der står ud for svar inden du sætter prikken.
har du fået løst dit problem så beder du den hjælper som havde løsningen om at lægge et svar som du så acceptere.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. februar 2014 - 19:36 #8
Men det er da klart at hvis 1200 kr. ikke betyder noget så tag den dyre grafikkortet er en del bedre tror bare ikke at det kan mærkes.
Min i7 har 8 kerner så det er da klart en fordel hvis der sker en masse ting på komputeren.
Avatar billede Jernbanemanden12 Nybegynder
15. februar 2014 - 09:40 #9
Ja okay. Jamen jeg sætter stor pris på din hjælp. Den ser også ret god ud, den der fra Topdata, men tror du virkelig, at vandkøling er en nødvendighed? Jeg tænker bare, at min gamle pc, som er en MM-Vision med I5 3,3 gigheartz med 4 kerner, og så et Nvidia Geforce GTX 560, 1GB og 4 ddr3 ram. Den har klaret nogle af de tungeste spil man kan forestille sig f.eks. Rome 2 very high quality, og Crysis osv.
Så jeg er i tvivl om, om vandkøling er nødvendigt. Kan det mærkes? Stationære i god kvalitet lagger jo ikke. Så hvorfor så en vandkøler? Jeg siger på forhånd tak
Avatar billede Jensen DK Novice
15. februar 2014 - 09:53 #10
Vandkøling er sikkert godt på en varm sommerdag, men med en eller flere gode blæsere er man sikkert dækket fint ind, skulle den endelig blive for varm så kan man gå i køkkenet og lave kaffe, så køler den imens, vandkøling er noget med flere tusind kroner for det mindste anlæg, så det skal virkelig være noget der laver varme før man investere i vandkøling, bare min mening.
Avatar billede Jernbanemanden12 Nybegynder
15. februar 2014 - 14:28 #11
Ja. Det virker som om, at vandkøling mest er til, hvis nu man har overlocked sit graffikkort. For så bliver det fandeme varmt:)
Avatar billede Jensen DK Novice
15. februar 2014 - 14:47 #12
Nemlig.