Avatar billede hafus Praktikant
13. februar 2014 - 22:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Joomla extensions

Jeg håber nogen her kan hjælpe!

Jeg vil lave en web side, med en logbog over familiens ture i sommerhus.
Det skal være en simpel opsætning hvor man kan skrive hvem man var af sted, en lille tekst om hvad man lavede, mulighed for at uploade et billede, og så uploade det.

Jeg har installeret Joomla cms og håbede på at finde en extension der kunne opfylde mine behov. Jeg har bare ikke fundet den endnu...

Kan du hjælpe?

Mvh
Rasmus
14. februar 2014 - 08:29 #1
Det du beskriver er vel nærmest en 'blog'.  Der er adskillige Joomla extensions for sådan et formål.  Har du kikket under http://extensions.joomla.org/search?q=blog ?  Du skal være opmærksom på at den extension du vælger skal kunne køre med Joomla versioner i 3 serien.  De første to, Philo blog og Addis blog, duer således ikke for nærværende, hvorimod den tredje, Joom blog, er til version 3.x .

Jeg har ingen personlig erfaring med nogen af disse blog extensions.  Mine behov kan opfyldes ved at lave Joomla artikler.  Der kan man skrive tekster og oploade billeder.
Avatar billede hafus Praktikant
14. februar 2014 - 14:28 #2
Hej Christian.

Tak for dit input. Jeg har tænkt på blog funktionen, men jeg synes ikke helt de opfylder mine behov. En blog er typisk den modsatte vej. Ejer af hjemmesiden, skriver et indlæg og deler det på siden. Jeg ville hellere have det til at fungere som en gæstebog, hvor alle kan få lov til at skrive et indlæg.

Jeg må lede videre....
14. februar 2014 - 15:10 #3
Jamen så kunne du jo kikke her:  http://extensions.joomla.org/search?q=guestbook
Avatar billede hafus Praktikant
14. februar 2014 - 18:03 #4
Jamen så skulle du læse mit spørgsmål igen....

"Jeg har installeret Joomla cms og håbede på at finde en extension der kunne opfylde mine behov. Jeg har bare ikke fundet den endnu..."

Så derfor har jeg selvfølgelig checket Joomlas extensions directory inden jeg skriver herinde....

Er der andre derude der kan hjælpe mig?
17. maj 2014 - 08:57 #5
Der var så ikke nogen derude der i de forløbne tre måneder reagerede.  (Måske blev de forskrækket over den tone du valgte at anlægge.)  Hensigten med mine indlæg var at prøve at hjælpe, skønt du du fortæller, at det ikke lykkedes, og jeg beder dig nu at lukke indlægget igen og ikke lade mig hænge i et evigheds-åbent spørgsmål.
26. december 2014 - 15:17 #6
hafus, jeg prøver lige en gang mere.  Du har nu i 10 måneder ikke fået indlæg på spørgsmålet, bortset fra mine, som ikke hjalp dig.  Luk venligst spørgsmålet igen (ved at acceptere eget svar) i overensstemmelse med Ekspertens regler.
03. januar 2015 - 18:20 #7
Det var godt.