Avatar billede Jannickhess Professor
12. februar 2014 - 20:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Købt uoriginalt printerpatron virker slet ikke Canon MG5450

Kære experter.

Jeg har her i dag været nede ved en printerpatron forhandler
Jeg købte i alt 7 patroner, jeg isatte de 3 af dem i printeren.

Canons egene printpatroner, som printer i Sort virker fint nok.

Er der andre herinde der har problemer med noget af det samme?

Jeg har haft en god ven til at kigge på det via fjernsupport, han er proff men han kan ikke hjælpe mig videre.

Forhandleren, sagde til mig, at de bliver lavet på samme fabrik - men de ser jo slet ikke ens ud.

De originale printerpatroner, fra canon de små ikke XL de virkede kun ved print af pæne 10 x 15 cm billeder men så var der ikke mere blæk tilbage i dem efter dette. jeg printede kun 3 billeder til en styk pris på 116,67 kr.

På nettet kan de printes til 0.50 øre stykket eller hos fotohandler for cirka 2-3 kr stykket hvis man kun skal have lave få styk.

Jeg føler mig sku snydt, godt og grundigt.

JH
Avatar billede komsam Juniormester
12. februar 2014 - 21:30 #1
Ja velkommen i "klubben", du er ikke den første eller eneste. Forstår dit raseriudbrud men så til det mere alvorlige. Har ikke omhandlede printer men har adskillige gange prøvet med kopiblæk på forskellige printere. Nogle gange er man heldig andre.... Du skriver at patronerne ikke er ens? nej det behøver de heller ikke være i udformningen men blækket skal jo ind det rigtige sted. Hvis du er sikker på at have fået de "rigtige" patroner (med chip hvis der skal være det på) ville jeg tage printeren med til forhandleren af patronerne og bede ham vise/få den til at køre. Evt. aflevere de uåbnede patroner og så holde mig til originale patroner. Eller som jeg gør nu (belært af dårlige erfaringer) nøjes med at genfylde sorte patroner. FORdi der også er stor forskel på de farver man får i genfyldbeholdere. Ja blot en kommentar...
ps. Måske kræver printeren at du skifter ALLE patronerne?
Avatar billede Jannickhess Professor
12. februar 2014 - 22:29 #2
Hej Komsam.

Jeg tager min printer med til forhandleren i morgen torsdag.
Han har lovet at prøve at fixe det.

Jeg venter lige på lidt flere kommentarer.

Hilsen

JH
Avatar billede Jannickhess Professor
12. februar 2014 - 22:38 #3
En tilføjelse.

Det originale patroner koster cirka 1000 kroner for 5 nye patroner, jeg har jo først givet 1000 kroner for printeren
og flere gange købt de printerpatroner der er originale, men der er jo stort set intet blæk i.

Jeg har også tidligere købt 5 printerpatroner, men kan jo ikke printe 50 sider for de penge uden farve kun sort.

Jeg skulle måse kontakte kontant fra DR1.

Det er en flot printer men super dyr i drift.

Det er ikke så ofte at jeg har brug for at printe i farver men alligevel skal alle 5 patroner være sat i og de skal alle være fyldt med blæk

indtil vidre har den kostet mig

999 kr i indkøb inkl printpatroner der er stort set er tomme.
Nok brugt 2000 på nye printpatroner, købt gennem Bog & idë

Kunne være at jeg skulle sætte min gamle canon printer til igen den er grim men det er den der virker bedst.

Hilsen

JH
Avatar billede kurtba Ekspert
12. februar 2014 - 23:07 #4
Canon printere er nogle af de letteste at lave uoriginale patroner til, så de plejer at virke uden problemer, når bare det er den slags, hvor hver farve er i særskilt patron. Det er de jo til MG5450. Jeg kender flere der har denne model og har skaffet dem uoriginale hjem fra Tyskland, og alle fungerer uden problemer. Så det burde de også gøre, selv om man køber dem i DK til en dyrere pris.
I Tyskland er de meget billigere - især hvis man køber et større antal.
Se f.eks. priser her:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=&_osacat=11195&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR10.TRC0.A0.Xmg5450&_nkw=mg5450&_sacat=11195&_from=R40
Ikke alle sender til DK. Jeg har handlet hos flere af firmaerne, og bl.a. Tito sender til DK. Har aldrig haft problemer med patroner fra dem.
At patronerne skulle komme fra samme fabrik, tvivler jeg dog meget på.

mvh

Kurt
Avatar billede milter Ekspert
12. februar 2014 - 23:13 #5
Billigmedien har næsten altid rigtigt gode priser, og de sender til Danmark. Jeg har selv købt hos dem gennem mange år.

http://www.billigmedien.de/?page=inkfinder&show=list&model_id=1815
Avatar billede kurtba Ekspert
13. februar 2014 - 00:14 #6
Hos Billigmedien koster 5 patroner incl. forsendelse 263 kr. Billigt i forhold til i Danmark, men hos Tito koster 10 patroner incl. forsendelse 203 kr. Så det burde ikke være svært at vælge, hvor man køber.
Jeg kan se, at der er  firmaer (hd toner.de) som sælger 10 patroner incl. forsendelse helt ned til 165 kr.

mvh

Kurt
Avatar billede Jannickhess Professor
13. februar 2014 - 15:13 #7
Jeg har været hos forhandleren i dag som ligger ved skovlunde centeret.

Jeg havde bare overset, at man på de uoriginale blækpatroner, lige skal pille noget tape af patronerne, så der kommer luft til
Så nu virker de allesammen.

Nogle patroner fra Canon kan nulstilles
Hos denne forhandler

Jeg havde en med som, fik genopfyldt 5 patroner
Og dette virker helt fint også, hun fik også nulstillet dem alle uden at det kostede noget extra.

69 kroner til canon patroner
89 for den store har man 7 patroner med derned for man den 7ende Gratis.

Hilsen

JH
Avatar billede Jannickhess Professor
13. februar 2014 - 15:15 #8
Kurba og milta

Tak for hjælpen

Svar evt begge to så for i point delt mellem jer eller alene hvis der kun kommer et svar.

Hilsen

JH
Avatar billede kurtba Ekspert
13. februar 2014 - 20:10 #9
Jeg er ligeglad med point, så giv dem bare til Milter.
Avatar billede milter Ekspert
13. februar 2014 - 20:32 #10
Velbekom. Jeg springer også over, så snup selv pointene :-)
Avatar billede Jannickhess Professor
14. februar 2014 - 00:27 #11
Okay, men jeg siger mange tak for jeres kommentarer

JH