Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2014 - 15:54 Der er 10 kommentarer

Ikonerne virker ikke

Hej. Jeg håber I kan hjælpe. Jeg ved ikke hvordan man giver point men nu prøver jeg.
Jeg har en pc der kører EX.I går installerede jeg Google Chrom.Så lavede det ravage i computeren så jeg slettede det.
Nu driller den således:Mange af mine ikoner på skrivebordet som jeg skal på nettet for at se virker ikke.Men hvis jeg går ind på nettet og går i Foretrukne kan jeg få siderne frem på denne måde.
Det er mere besværligt og det tager længere tid.
Jeg kan godt li`at spille noget i KOMOGVIND inden sengetid men det er også ude af sædv. drift.
  Jeg har prøvet at gendanne computeren men det virkede ikke.
Venlig hilsen Inge Lise
Avatar billede minmartin Juniormester
09. februar 2014 - 23:31 #1
Hej Lise,

Det lyder mest som om, din computer som standard forsøger at åbne hjemmesider med den browser (Chrome), der ikke længere er installeret. Derfor skal du sandsynligvis ændre det der hedder "fil associeringen" for internet-sider. Hvordan du præcist gør dette, afhænger af, hvilken Windows version, du bruger (XP, Windows 7 eller Windows 8). Hvis du skriver dette, kan jeg eller en anden herinde bedre hjælpe dig videre.

En anden mulighed er selvfølgelig, at installere Chrome igen. Det er helt klart den løsning, jeg selv ville vælge. Det bør ikke være noget problem - så send gerne beskrivelse af, hvad du gør og hvad der evt. kommer af fejlmeddelelse undervejs ...så er jeg sikker på, vi nok skal finde ud af, hvad der går galt.
10. februar 2014 - 06:24 #2
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Har du - måske uden du har bemærket det - installeret en 'alternativ' browser (Internet viser) i stedet for IE (InternetExplorer) ?

IE - Funktioner - Internetindstillinger - Programmer - Standard Webbrowser - [Benyt som Standard] ...

http://windows.microsoft.com/en-GB/windows7/Change-your-default-web-browser

---

Du har lagt dette IT spørgsmål i en NON-IT kategori ?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2014 - 15:14 #3
Hej.
Tusind tak for dit svar. Jeg synes alt dette er så svært.
Jeg har XP og bruger Explorer 7.Hver gang jeg går på nettet klikker der et vindue op ang. jeg skal vælge Explorer 9.Skal jeg gøre det?
Du skriver at Google Chriom er en god løsning så det prøver jeg lige.
Jeg er helt nervøs over det.
Vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2014 - 15:36 #4
Jeg har fået et perfekt svar på hvorfor ikonerne ikke virkede. Det gør de nu.Jeg har installeret Google chrome og vil nu gerne spørge om jeg skal skifte Explorer 7 ud med nr 9.
KAN JEG SVARE PÅ DEN MAIL JEG HAR FÅET? Hjælpen var så fin.
( denne side er svær for mig )
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2014 - 16:13 #5
Bare jeg vidste om minmartin får denne kommentar?
Avatar billede minmartin Juniormester
10. februar 2014 - 23:39 #6
Hej igen Lise,

Tak for din tilbagemelding og beskeden :-). Dejligt at høre, du fik det til at virke uden yderligere hjælp ...GODT GÅET!

Beklager, jeg ikke har svaret tilbage tidligere, men det er først nu, jeg har lidt tid igen.

Den seneste Internet Explorer du kan få til Windows XP er 8.0.xxx. Den vil jeg bestemt opfordre dig til at installere (også selvom du nu har Chrome). Du skulle gerne få den tilbudt via "Windows Update", som jeg håber, du husker at køre en gang i mellem? (et af de øverste punkter i den oversigt du får, når du klikker på Start-knappen). Skriv igen, hvis det giver problemer.

Jeg forstår, du er lidt forvirret over nærværende hjemmeside. Det kan være ret forvirrende i starten, men du er godt på vej. Der er mange herinde, der er virkelig dygtige og som gerne bruger lang tid på at hjælpe andre. Til gengæld kan tonen blive lidt hård, hvis man ikke gør sig umage for at overholde codex og retningslinjer. Det er egentlig rimeligt nok, for uden ville det hele blive meget uoverskueligt - og dygtige folk ville spilde deres tid. Hvis du vil undgå "ballade", er det en god idé at læse dig igennem http://www.eksperten.dk/faq
Giv ikke op ...dine spørgsmål vil også kunne hjælpe andre.

Bedste hilsner
Martin, den flinke edb-mand :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2014 - 23:52 #7
Tak igen for dine gode råd. Du skriver i et let forståeligt sprog.
Jo, jeg kører Update af og til.
Godt , jeg vil gå efter Expl.8.
  Da jeg havde installerede chrome blev alt så godt, men jeg har vist dummet mig.På chromes side lagde jeg min sædvanlige startside ind. (www.ni.dk ) Jeg troede at så var der alt det som plejer at være på den. Foretrukne og så videre øverst på værktøjslinierne.
Det var dumt af mig.
Nu skal jeg så nok have den startside slettet fra chromesiden.hmm
  Ja, jeg vil læse den omtalte side igennem og håbe jeg ikke kløjs i fremmedord.
Endnu en gang tak for din hjælp.
Avatar billede minmartin Juniormester
11. februar 2014 - 00:23 #8
Hej Lise,

Tak for roser :-)

Startside er bare den side der åbner, når du starter din browser (med f.eks. Chrome eller Internet Explorer) - ikke andet. Hvis Chrome starter på eniro.dk, og det er det du ønsker, er mission fuldført.

Du kan sagtens få dine "Foretrukne" med over i Chrome fra Internet Explorer ...og faktisk sker det som regel automatisk ifbm. installationen - men ellers er der en meget enkel vejledning på adressen: https://support.google.com/chrome/answer/95418?hl=da

Linie under adressefeltet (Google kalder det Bogmærkelinje) kan du læse mere om her: https://support.google.com/chrome/answer/95745?hl=da
(kan ikke selv forklare det bedre og mere præcist :-))

Håber ovenstående hjælper dig videre - ellers skriver du bare igen.

/Martin
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2014 - 12:13 #9
Hej igen.
Et aut. mail melder at jeg ikke har afmeldt mit spørgsmål.Jo, det har jeg forlængst gjort og jeg har fulgt de gode råd jeg fik og droppet at bruge XP.
Jeg fik flere gode og anvendelige råd udformet nemt og godt.
Der bør gives toppopoint!!
.Mvh. Inge Lise
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 22:15 #10
Hej Inge Lise. Ved ikke lige hvad der er gået galt her, men har du fået brugbar hjælp beder du om et svar fra den/dem der har hjulpet dig, og accepterer dette svar.
Kan måske frygte at minmartin her er blevet koblet af automatisk svar siden der ikke reageres, og lægger det svar du skal lukke tråden med. Hvis dette er tilfældet lukker du bare med dit eget svar.
Svar bruges kun til løsninger og pointgivning når man er færdig med tråden. Og da det er hjælperen der normalt skal have point for hjælp er det dem der skal lægge disse svar.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo