06. februar 2014 - 21:01 Der er 9 kommentarer

Windows 8 - ændres til at ligne Win7

Har nogen en opskrift på, hvordan man får Win8 til at ligne og opføre sig som Win7 - hvis det da i det hele taget kan lade sig gøre?

/LEJ
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2014 - 21:14 #1
du skal hente classic shell - så er næste alt ved det gamle. Der er enkelte trik så du kan fjerne win8 mere i det - men lad hellere resten være (det er lidt med mus i højre/venstre top).
http://www.classicshell.net/
Avatar billede juleulven Nybegynder
06. februar 2014 - 22:25 #2
Grundlæggende kan det IKKE lade sig gøre .. i hvert fald ikke som du kender det fra WinXP--> Win7.

Der er dog det forslag som #1 stiller ..

alternativt "lever" du med funktionen med Tiles i Windows 8 og sætter de indbyggede funktioner der gør, at du åbner på skrivebordet og IKKE i startmenuen.

du kan også vente til April når update 1 frigives fra MS. Her går rygter om, at den gamle startmenu vender tilbage.
Avatar billede BimmmmeR Juniormester
07. februar 2014 - 01:26 #3
Nej nej, og atter nej!

Løsningen er simpel:

Installér dette simple program:

Start8 fra Stardock

http://www.stardock.com/products/start8/

Det gør, at win8 kommer til at ligne win7.

Desuden har Stardock en masse andre gode programmer, der kan bruges til noget fornuftigt.

Bruger selv: Object Dock. Start8 og Fences 2 er en del af Object Desktop Manager. De er ikke gratis programmerne, men de koster ikke ret meget og de virker bare. Super gode utils.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2014 - 07:47 #4
#3 den der modernmix, firmaet også har, den har jeg manglet længe...
http://www.stardock.com/products/modernmix/features.asp
Multitasking tilbage i Windows.
07. februar 2014 - 08:42 #5
07. februar 2014 - 11:01 #6
Hej - ENDELIG en, der reagerer  ;-)

Vil du hjælpe mig med, at få dem lukket - jeg har haft BØVL med det - og er så kommet fra det igen - men godt, at du 'pssst.. mig  ;-)
/LEJ
07. februar 2014 - 11:48 #7
Hej claes57

Tak for det gode råd. Det var LIGE dét, jeg manglede!

/LEJ

Hvordan får jeg lige givet dig nogle point?
07. februar 2014 - 14:12 #8
Takker - også for dit 'andet' svar - men jeg vil nu gerne give dig de point  ;-)
07. februar 2014 - 20:32 #9
www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

Hvad mere skal du vide ?

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...