Avatar billede Kast20 Seniormester
05. februar 2014 - 15:50 Der er 3 kommentarer

Valg af Webhotel til Testsites m.v.

Hej,

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg sætter dette op bedst og rent teknisk. Jeg vil igang med at udvikle WordPress hjemmesider til forskellige små firmaer.

- Hver hjemmeside jeg udvikler, tænker jeg skal ligge på sit eget subdomain ex: firmanavn.domain.dk
- Hver hjemmeside/subdomæne skal have sin egen MySQL database.
- Hver hjemmeside/subdomæne skal være skjult for søgemaskiner og brugere bag et login

Spørgsmål 1: Hvilket webhotel vil i anbefale til dette setup? Jeg tænker ikke trafik er en væsentlig parametre at kigge på, når der er tale om testsites?

Måske mere i stil med (hvor det ikke koster en jetjager):
+ Ubegrænset eller mange tilknyttede hjemmesider på samme webhost-konto
+ Godt med plads på kontoen
+ Gratis eller billig oprettelse af subdomæner til de enkelte domæner
+ Gratis eller billig oprettelse af MySQL databaser til de enkelte domæner
+ WordPress kompabilitet/fordele ex. "1-click installation af WordPress CMS" på udvalgt subdomæne

Spørgsmål 2: Hvordan får man sat et sikkert login op på hvert subdomæne, der skal indtastes for at få adgang, og som samtidig skjuler sitet det for søgemaskinerne?

Spørgsmål 3: Er subdomæner ikke den smarteste måde at adskille forskellige sites på generelt?

Tak på forhånd.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. februar 2014 - 17:32 #1
Servage.dk

Fri trafik og fri kapacitet så længe det er til hjemmesider og vidst os fri subdomains og 1-click installer, men wordpress er nu nemt at installere manuelt os. Har heller ikke mødt begrænsninger hvad angår mysql databaser. De koster lidt, men synes selv de er gode.

Subdomains ef nemme og opdele, men os gratis sammenlignet med hvis du skulle ud og købe domæner hele tiden ;)
Avatar billede acore Ekspert
05. februar 2014 - 18:00 #2
Enig - servage er et godt bud. Har en del domæner der og har haft det i nogle år.

De er ikke superhurtige og kvaliteten af deres support kan variere, men i forhold til prisen får du meget. Alt det du vil kan du selv gøre og det er gratis.

Hvis de stadig har deres referral program får du mere plads og jeg får rabat med dette link http://www.servage.net/?coupon=cust67775

Spm 2:
Kunne du ikke klare det med en robots, der kun giver adgang til login-siden

Spm 3:
Jo, det vil jeg mene - især hvis prisen skal holdes nede.
Avatar billede drenriza Nybegynder
05. februar 2014 - 18:18 #3
Servage.dk virker useriøs da de tilbeholder flere informationer omkring deres infrastruktur, fleksibilitet i din VPS, funktionalitet mm.

Personligt ville jeg ikke vælge dem som VPS udbyder efter at have kikket deres hjemmeside igennem.

Det du burde køre Kast20 (hvis man spøger mig), er at du som udvikler burde lave en virtuel Linux / MS server(Kun for ASP.NET).

Og teste det du nu engang har brug for at teste i forbindelse med dine sider. Samtidig er det sikkert så alle mulige logon løsninger og robots til ikke at crawle dine sider ville du undgå.

Jeg hjælper dig gerne med sådan en automatiseret-løsning, men da det er til erhverv ville det koste dig lidt.