Avatar billede clausito Seniormester
05. februar 2014 - 14:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Excel 2003. Samme indhold i en kolonne til 3 ark med samme indhold

Jeg har en projektmappe med 3 ark indeholdende forskellige kolonner

Jeg har en kolonne med overskrift navne - denne kolonne er også i de 2 andre ark

Hvordan overfører jeg navne fra ark1 til ark2 og ark3 så alle 3 ark altid indeholder samme navn og diverse ændringer

Kan jeg også gemme denne projektmappe som en libreoffice fil og så er principperne de samme? Eller skal der laves en tilsvarende i libre office
Avatar billede Newbee1 Novice
05. februar 2014 - 18:16 #1
Hej

Måske har jeg misforstået dit spørgsmål.

Kan du ikke bare bruge  "sum"  ?

Ark1 indeholder oplysninger, ark2 og ark3, har "sum" felter, når
du opdater ark1, vil ark2 og ark3, blive opdateret.

MVH

Tony
Avatar billede kurtba Ekspert
05. februar 2014 - 21:39 #2
Marker ark 2 og 3 ved at du holder CTRL nede, mens du klikke på dem.
Marker den første celle i den kolonne, som skal have data fra ark 1.
Skriv =
klik på ark 1 og klik på den celle, hvor du vil have overført indholdet fra. Så kan du se, at den bliver aktiv.
Tryk på Enter. Så er der i ark 2 og 3 indsat link som henter den oplysning, der står i ark 1.
Sådan kan man så gøre med alle aktuelle celler, men nu er det nemmeste at man i ark 2 og 3 bare kopiere den celle med linket ned/hen i alle de andre celler, som også skal hente oplysninger fra ark 1. Du kopierer ved at markere cellen og så trække i det lille håndtag nede i højre hjørne af cellen. Så passer den til referencerne til.
Om det vil virke med LibreOffice må komme an på en prøve, da jeg ikke selv bruger det. Jeg ved, at det ikke er alle formler i Excel som umiddelbart virker i libreoffice.

Kurt
Avatar billede clausito Seniormester
05. februar 2014 - 23:17 #3
Lyder supert. Afprøver i morgen
Tak
Avatar billede kurtba Ekspert
12. februar 2014 - 01:29 #4
Det ville være rart at høre, om du fik løst dit problem?

mvh

Kurt
Avatar billede clausito Seniormester
12. februar 2014 - 10:41 #5
Beklager

Din forklaring var simpelthen perfekt og rigtig pædagogisk. Selv en 62-årig kunne nemt følge den
Tak og lad mig give point
Avatar billede clausito Seniormester
12. februar 2014 - 10:42 #6
Og gemme du i LibreOffice virker det også
Avatar billede kurtba Ekspert
12. februar 2014 - 23:49 #7
Point er jeg for så vidt lige glad med. Men rart at høre, at et problem blev løst.
Avatar billede clausito Seniormester
20. februar 2014 - 07:32 #8
Kurba, skal du ikke have point for at jeg kan lukke?

Bruger excel meget, men aldrig de smarte funktioner. Synd da det ville lettere mit daglige arbejde - ansat på en efterskole

Tak igen for hjælpen
Avatar billede kurtba Ekspert
20. februar 2014 - 22:29 #9
Det kan godt være, at du skal give pointene, så det gør du bare.

Kurt