Avatar billede hjald8 Nybegynder
04. februar 2014 - 08:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skift mail-hotel til Outlook.com fra Gullestrupnet

Jeg er ikke klar over om dette er rette kategori.

Ved at undersøge mulighederne for at flytte mit mailhotel til Outlook.com fra Gullestrupnet.

Årsagen er at brugerne synes at Gullestrupsnets webmail er meget træls, samt at det jo er forholdsvist dyrt at være hostet hos Gullestrupnet.

I en vejledning har jeg fundet ud af jeg skal skifte mx records/mx server hos mit domæne. Jeg har fundet indstillingerne hos Windows Live.

Gullestrupnet har et administrationssystem ved navn Helm. Her har jeg fundet noget der hedder ADD DNS record. Har en fornemmelse af at det er her jeg skal indsætte oplysninger om MX-server, Prioritet og vært.

Ved nogen om dette er korrekt?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2014 - 12:35 #1
Du skal ikke indsætte, men ændre. Altså finde de eksisterende MX-records og så ændre dem.

Pas lidt på: Du skal have oprettet brugerne på outlook.com først, og de mails der ligger på gullestrupnet flytter ikke automatisk med over. Jeg ved ikke om outlook.com har en mulighed for at gøre det.
Avatar billede hjald8 Nybegynder
04. februar 2014 - 13:24 #2
Såvidt jeg kan se på Domains.live.com kan jeg ikke oprette brugerne før at jeg har 'bevist' at jeg ejer domænet. Dette gør jeg ved at opsætte/ændre disse records.

Gad vide om hvis der er dobbelte oplysninger/records, at der både kommer mails i nuværende udbyder og outlook.com?

Jeg har ikke fundet en mulighed for at konvertere mails fra Gullestrupnet til Outlook.com. Hvis nogen har nogen ideer - modtages de meget gerne. Lige pt. har jeg ikke andre ideer end at brugerne må installere en outlook-version på pc'eren og downloade mails.
Avatar billede hjald8 Nybegynder
19. marts 2014 - 20:46 #3
lukker denne