Avatar billede annej Nybegynder
03. februar 2014 - 13:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

LOPSLAG driver mig til vanvid :-)

Hej.

Jeg har to ark i samme projektmappe med medlemsdata:

Ark1 - kolonne B = cpr.nr.
Ark2 - kolonne A = cpr.nr.

I ark 1 er der ca. 600 rækker med cpr.nr.

I ark 2 er ca. 12000 linjer med cpr.nr. og anden medlemsdata: Adresse, postnr., by etc.

Jeg kan ikke få Excel til at kopiere de data, der står i de forskellige kolonner i ark 2 over til de korrekte kolonner i ark 1. F.eks. skal adressen (GADE/NR) kopieres fra ark2, kolonne E til ark1, kolonne F. Og så fremdeles.

Jeg har nemlig kun brug for data for de ca. 600 medlemmer i ark 1.

Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe?
Avatar billede kabbak Professor
03. februar 2014 - 13:52 #1
Hvis du nu navngiver hele dataområdet i Ark 2 som "CPR"

Så hedder det
Lopslag(A2;CPR; det kolonnenummer du vil have fra;FALSK)
Avatar billede annej Nybegynder
03. februar 2014 - 14:24 #2
Tak for hurtigt svar, men jeg forstår ikke helt, hvad du mener. Måske jeg ikke har forklaret det ordentligt:

Ark1 består bl.a. af 600 cpr.nr. i kolonne B
Desuden er der en masse tomme, men navngivne kolonner, der skal udfyldes med data fra Ark2. Eks. adresse, e-mail og anden data.

Ark2 består af ca. 12000 linjer med data, der altså skal kopieres over i Ark1, men kun for de 600 cpr.nr., der står i kolonne B.

Ark1 består af disse kolonner:
A: ORG (er udfyldt)
B: CPR (er udfyldt)
C: FORNAVN (er udfyldt)
D: EFTERNAVN (er udfyldt)
E: C/O (skal ikke udfyldes)
F: GADE/NR
G: Stednavn
H: POSTNR
I: BY
J: EMAIL primær
K: EMAIL sekundær (skal ikke udfyldes)
L: FASTNET
M: MOBIL
N: MEDLEM
O: Aktiv-passiv

Ark2 består af disse kolonner:
A: CPR
B: First Name (skal ikke bruges)
C: Middle Name (skal ikke bruges)
D: Surname (skal ikke bruges)
E: GADE/NR
F: Stednavn
G: POSTNR
H: BY
I: EMAIL primær
J: FASTNET
K: MOBIL
L: MEDLEM
M: Aktiv-passiv

Så opgaven lyder eksempelvis på, at data fra Ark2: kolonne E, skal kopieres til rækken med relevante cpr.nr. i Ark1: kolonne F. Osv.

Har du en nem løsning :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
03. februar 2014 - 14:29 #3
Hvis det må være en makro - så kan denne opbygges - så du ikke behøver andet end at udføre denne.
Avatar billede annej Nybegynder
03. februar 2014 - 14:31 #4
Meget gerne :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
03. februar 2014 - 14:41 #5
Har du mulighed for at opbygge og fremsende en lille model - således at der ikke er tvivl om data og hvilke felter der skal overføres.

@-adresse under min profil
03. februar 2014 - 15:08 #6
Som Kabbak beskriver skal du f.eks. bruge denne formel til at hente "Gade/nr." i række 2:

=Lopslag(A2;CPR;5;FALSK)

... tilsavrende for at hente "Postnr." i samme række:
=Lopslag(A2;CPR;7;FALSK)

Som du kan se refererer 5-tallet hhv. 7-tallet til kolonnen i det navngivne område CPR.
Avatar billede annej Nybegynder
03. februar 2014 - 17:04 #7
Hej. Har lige sendt en skabelon.
Avatar billede annej Nybegynder
03. februar 2014 - 20:32 #8
Hej.
Men hvordan navngiver jeg hele dataområdet til 'CPR'? Lige vises der bare en fejl: #NAVN?
Avatar billede annej Nybegynder
03. februar 2014 - 20:47 #9
Nu virker det. Takker.
Kabbak og/eller erikjuul: I må lige lave et indlæg, så jeg kan give point.
Avatar billede kabbak Professor
03. februar 2014 - 21:23 #10
;-))