Avatar billede perfand Juniormester
03. februar 2014 - 12:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

min pc crasher jævnligt! :(

Jeg har en ca. 4 år gammel pc med i7, ssd-diske,W8.0

På det sidste har den været ustabil.
Flere gange de sidste måneder er den gået ned og har ikke villet starte før den var kølet lidt ned.
Den har også bare nægtet at starte.

Nu sker det meget jævnligt, at skærmbilledet pludselig forsvinder, og logoet, Dell, toner frem på skærmen hvorefter den er tilbage, hvor den kom fra efter 15 sek.
Kan der siges noget om hvorvidt det er grafikkortet eller evt. motherboard/RAM?

Måske skulle jeg købe en ny!

mvh per
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
03. februar 2014 - 14:35 #1
Er det en bærbar eller en stationær computer?.

Er den meget varm, hver gang det sker?.
Avatar billede perfand Juniormester
03. februar 2014 - 15:31 #2
Det er en stationær.

Jeg mener man kan se en startlog et sted, men jeg kan ikke finde den fil.

Nu gjorde den det igen:
Eter noget driveroptaring skulle den genbstarte og så vise de der skæve fliser samtidig med at de 8 prikker drejer rundt - sidstnævnte rundkørsel stopper dog efter en ½ omgang.Slut!
Er nu startet igen efter at være slukket en ½ time.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
03. februar 2014 - 17:44 #3
Er den meget varm, hver gang det sker?.
Avatar billede perfand Juniormester
03. februar 2014 - 21:45 #4
Som skrevet er det en stationær - og den er placeret således, at jeg ikke lige kan befamle den, men jeg kan da sige, at den ikke nødvendigvis er varm.
Den adfærd som jeg beskrev, hvor billedet pludselig forsvandt og kom igen 15 sek. efter opstod i dag umiddelbart efter opstart!  ??
mvh per
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
06. februar 2014 - 12:01 #5
Kører computeren langsomt under opstart, har du prøvet at sætte en anden skærm til?.
Avatar billede perfand Juniormester
06. februar 2014 - 12:27 #6
Ja, jeg synes den kører lidt langsomt, især da jeg har ssd, men jeg har ikke nogen anden skærm.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. februar 2014 - 16:27 #7
Hvor meget kapacitet har computeren og hvilket styre system er der på den?.
Avatar billede perfand Juniormester
07. februar 2014 - 19:31 #8
Det er Windows 8, som er installeret på ssd-disk, 6 Gb RAM, flere harddiske, GeForce 9800 GT, i7-processor.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. februar 2014 - 22:22 #9
Hvor mange Ghz er din processor på, og hvor meget kapacitet bruger din computer når den køre langsomt?.
For at se hvor meget kapacitet din computer bruger skal du åbne jobliste og gå ind under Ydeevne.
Avatar billede perfand Juniormester
07. februar 2014 - 22:50 #10
1,7 Ghz
Jeg har jo ikke tjekket belastningen, når pc'en kører langsot, men det jeg synes går rigtig langsomt er visning af jpg-filer under Faststone Image Viewer 4.7, hvor jeg lige har set, at cpu-belastningen er ca. 10%, når jeg skifter foto. For mig at se er der ingen sammenhæng mellem denne app og mine nedbrud.
I øvrigt er der lige nu ingen processer, der bruger over 0,2% cpu, men RAM-forbrugert er 42%.
Der er pt. ikke mindre en 29 udgaver af Chrome, som bruger mellem 2 og 35 Mb, i alt ca. 250 Mb.

Min vurdering er, at de temporære nedbrud er forårsaget af grafikkortet eller RAM
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
09. februar 2014 - 08:46 #11
Jeg tror i hvert fald ikke det er RAM'ene det er galt med, fordi hvis det var RAM'ene det var galt med, så ville det ikke kun være skærmen dar kig ned, men hele computeren, det kan moske godt være at din computer er ved at brænde sammen fordi den ikke kan få luft, så jesu mere støv der er kommet i blæseren jesu mindre luft kan computeren jo få, det er det jeg ved, så det er enten det eller grafikkortet.
Avatar billede perfand Juniormester
09. februar 2014 - 12:35 #12
Jeg tror vi ikke kommer videre.
Jeg forstår det sådan at hvis du svarer på dette kan jeg afkrydse 'accepter svar' hvorved du får de 30 point?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
10. februar 2014 - 13:36 #13
Jeg har gjort hvad jeg kunne for at hjælpe, så du bestemmer om det er dig eller mig der skal havde point, jeg ligger et svar så hvis du tager pointene så skal du bare ligge et svar mere og acceptere det, men hvis du giver pointene til mig, så skal du bare acceptere mit svar.