Avatar billede Gudik Nybegynder
03. februar 2014 - 11:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Touch infoskærm - hvilken og hvordan?

Hej eksperter.
Jeg står og skal lave en infoskærm med touch.

Bruger interfacet skal være noget ala:
Hovedmenu (hvor man kan vælge kategorier) ->
Undermenuer (hvor du vælger underkategorier) ->
Videoer (Her vises en liste eller et gitter system, med resultaterne) når du klikker på disse skal du komme ind på resultatet, hvor der så skal vises en GIF eller en videoklip, samt evt. noget lyd.

Hvordan laves dette nemmest og billigst?
Skal jeg ud og købe en panel-pc til 10.000,-
eller kan man lave noget smart med evt. en windows tablet som denne
http://www.edbpriser.dk/tablet/microsoft-surface-rt-32-gb-graa-id-7200154.aspx

Håber der sidder nogle kloge hoveder der ude, som kan hjælpe :-)
Avatar billede Gudik Nybegynder
03. februar 2014 - 11:25 #1
Hov. Glemte at skrive at jeg gerne så størrelsen på den ligger omkring 15"
en 10" kan accepteres, hvis det kan laves som en "billig" tablet løsning :-)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
03. februar 2014 - 14:54 #2
Jeg tror da godt man kan lave det med en ipad eller tablet, men hvorfor er det du ikke er sikker på om man kan eller ej?.
Avatar billede Gudik Nybegynder
03. februar 2014 - 16:32 #3
Jeg er heller ikke usikker på om man kan lave det. Der er jo snart ikke den ting man ikke kan lave :-)

Jeg er i tvivl om hvordan der laves nemmest og gerne billigst.

Om det er ved at lave det som en offline hjemmeside, eller hvad :-)

Så jeg søger info fra folk med erfaring på området, om hvad er nemmest, smartest billigst :-)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
03. februar 2014 - 17:48 #4
Vil du finde woftwaren til det, eller vil du selv lave den?.
Avatar billede Gudik Nybegynder
03. februar 2014 - 17:52 #5
Jeg kan ikke selv programmere softwaren hvis det er det du tænker på?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
03. februar 2014 - 17:59 #6
Har du en iPad eller Tablet eller kender du noget der har en?.
Avatar billede Gudik Nybegynder
03. februar 2014 - 18:04 #7
Nej jeg har ikke en selv. Men jeg kender flere som har Ipads.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
03. februar 2014 - 18:08 #8
Tror du så ikke at du kan få lov til at låne en hvis du spørg pænt, så kan du teste og finde ud af om det er den nemmeste løsning?.
Avatar billede Gudik Nybegynder
03. februar 2014 - 18:13 #9
Jo det kan jeg da bestemt.

Men det var jo nemmest hvis nogle havde erfaring inden for emnet. Så skulle jeg ikke til at prøve fra en ende af. :-)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
03. februar 2014 - 18:31 #10
Ja, det ville være nemmere men som sagt arbejder jeg med at lave software som for eksempel Windows programmer og apps, ikke med hardware og at finde softwarer, så jeg kan desværre ikke hjælpe mere end jeg har gjort, og jeg tror ikke der er nogen andre der svarer.
Avatar billede Gudik Nybegynder
03. februar 2014 - 19:09 #11
Jeg har lige snakket med en multimedie designer, han siger det skal laves som en app, da man ikke kan hente en hjemmeside ned til offline visning på en tablet. :(

Hvor stort et arbejde er det ca i at lave sådan en app?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
05. februar 2014 - 08:40 #12
Jeg har ikke lavet så mange apps, men her kan du se hvordan man gør, og moske få en ide om hvor lang tid det tager.

Her kan du se hvordan man laver en app: http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/objective-c/lav-din-egen-app.php
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
05. februar 2014 - 08:41 #13
Jeg ved kun hvordan man laver apps, til iPhone, iPod, og iPad, du skal havde en Mac for at kunne lave det.
Avatar billede Gudik Nybegynder
05. februar 2014 - 08:55 #14
Jeg har en Macbook pro.

Jeg prøver at kigge på det når jeg får tid. Tak :-)
Avatar billede Gudik Nybegynder
03. juni 2014 - 08:11 #15
Lukket.
Fandt desværre ingen brugbar løsning