Avatar billede theodor Nybegynder
16. august 2001 - 14:12 Der er 9 kommentarer

gendannelse af registrerings database??

gendannelse af registrerings database i dos?
Kan ikke starte på andre måder end kommandprompt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. august 2001 - 14:17 #1
Der er ikke noget der hedder DOS i win2k.

Hvad er der sket med din registry?
Avatar billede theodor Nybegynder
16. august 2001 - 14:28 #2
Det ved jeg ikke installerede cuteftp igår og nu laver den et kald efter explorer.exe hvorefter den blå skærm popper op og det eneste jeg kan fortage mig er de 3 taster.
Den kan kun starte i kommand prompt, hverken fejlsikret eller andet
Avatar billede dr.m Nybegynder
16. august 2001 - 14:29 #3
try regclean.

it creates an undo file if you regret it.

placed it on my server at http://e.b-bizz.dk
Avatar billede svein Nybegynder
16. august 2001 - 14:33 #4
Til information skal siges at den nye virus - W32/CodeRed - i forskelllige varianter, laver en fil der hedder:
explorer.exe !!
Det ku\' være at den fulgte med da du downloaded CuteFTP!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. august 2001 - 15:26 #5
Ellers kunne du prøve at gå i Start/Kør og skrive SFC /scannow - husk qt sætte din win2k skive i CD-drevet.

SFC checker dine systemfiler og gendanner dem, i tilfælde af korrupte systemfiler!
Obs! Du kan også bruge SFC i kommandprompt
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. august 2001 - 15:28 #6
Hvor hentede du CuteFtp, bruger den selv uden problemer!

svein> Det lyder da ikke godt at man kan få W32/CodeRed ind ved at hente CuteFtp, så burde de været advaret!
Avatar billede dr.m Nybegynder
16. august 2001 - 15:30 #7
btw, codeRed is NOT a virus!!!
it is an exploit against IIS.
Avatar billede svein Nybegynder
16. august 2001 - 15:40 #8
Dr.m>
Jeg havde også troet at de kun ramte IIS servere, men den ramte også min WinME. Nu har jeg slået til Personal Web Server på den, så måske var det derfor.
MacAffee kunne ihvertfald dræbe den!

Theodor>
Jeg forstår ikke helt hvor du får den besked om at den lede efter explorer.exe, er det i boot øjeblikket, eller er det i Windows mode!?
Avatar billede john_bager Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:47 #9
Du kan gendanne din registreringsdatabase med den repairdisk du lavede under installatiionen :-) Eller du kan boote op på en anden disk og tilgå registreringsdatabasen i winnt\\config\\ hvor de forskellige hives er gemt. Rename den hive der er i stykker ved at lade den sidst fungerende fil erstatte den som ikke fungerer.