Avatar billede shako Novice
29. januar 2014 - 01:44 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

TV Kanal problem

Hej.

Jeg havde et HD-Ready TV liggende som har stået ubrugt i et par år. Jeg besluttede at købe en MPEG4 tuner til den, og se om den kunne tage nogle kanaler fra Stofa.

Det viste sig den tog alle kanaler, og alting kørte perfekt. Jeg lod  den stå på 3+ i nogle timer uden problemer, men pludselig gik den i stå, billedet frøs fast. Efter 10 minutter, slukkede jeg tuneren og tændte igen, bare for at finde ud af jeg ikke længere kan se 3+. Jeg kan se alle andre kanaler, HD og alting, men ikke 3+.

Jeg har prøvede at tage strømmen på både TV og tuner, lave factory reset og køre kanaler ind igen.

Hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2014 - 08:57 #1
uden at vide det kunne du tjekke om der ligger ny firmware til den tuner på deres hjemmeside

jeg har en anden jeg bruger til et ældre tv og den skulle opdateres for bl.a at kunne huske opstart

jeg opdaterede den via usb stick

du har ikke skrevet hvad den hedder så jeg har ikke mulighed for at tjekke den ud

m.v.h
Avatar billede shako Novice
29. januar 2014 - 09:08 #2
Den hedder Denver DCB-108HD.

Der er ny firmware, men jeg har prøvet at hente den, det virker stadig ikke. Alle kanaler er fine, men på 3+ (som i øvrigt var den kanal jeg så da billedet frøs) viser den bare en sort skærm.

EPG informationerne virker ellers fint på 3+.
Avatar billede shako Novice
29. januar 2014 - 09:32 #3
Jeg har nu prøvet at flytte tuneren til et andet fjersyn, og der kunne den heller ikke viser 3+, mens alle andre kanaler fungerede fint.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2014 - 09:49 #4
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2014 - 09:59 #5
du har tjekket i dit tv med netværksid

yousee bruger så vidt jeg husker også 100

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2014 - 09:59 #6
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2014 - 10:05 #7
Avatar billede shako Novice
29. januar 2014 - 10:05 #8
Nej den opdatering havde jeg ikke prøvet, men kørte den lige over, og det virker stadig ikke. Ser om jeg kan få den byttet.

Mange tak for hjælpen, bare skriv svar hvis du vil ha 200 point :)
Avatar billede sve80 Nybegynder
29. januar 2014 - 10:21 #9
Vent! Hvis det er en specifik kanal, der mangler tror jeg ikke at det hjælper at få tuneren byttet. Hvis alle andre kanaler vises fint er det meget usandsynligt at den har en fejl, der kun relaterer sig en bestemt frekvens.

Jeg tror nærmere du har et problem med indstråling i dit antennesystem. Noget indstråling, der specifikt generer kanaler på bestemte frekvenser, i dit tilfælde 3+.

Efter opsætningen af 4G mobilbredbånd i det ganske land, er der rigtig mange der døjer med udfald og pixelering på deres digitale kanaler.

Det man skal sørge for er, at ens antennesystem er HF-tæt, dvs. at kabler skal være dobbeltskærmet (både med tråde og folie), antennestik skal være i fuldt metalhus (ingen plastikkapper tilladt) og at dåser og samlinger er i HF-tæt kvalitet.

Har selv været nødsaget til, for 2 måneder siden, at trække nye antennekabler i huset da vores lokale Hedensted-sender fuldstændigt ødelagde YouSee-signalerne (TV3 HD, 3+ HD, Ramasjang og K5 HD) i vores hus. Efter kabelskift virker alting perfekt.

Du kan få det hele i Harald Nyborg til små penge, det skal blot være mærket med HF-tæt, og kablet skal være det der er YouSee/Stofa godkendt.
Avatar billede shako Novice
29. januar 2014 - 10:29 #10
sve80 du har fat i noget, men problemet er bare at 3+ jo virkede helt fint i 3 timer. Fint signal og ingen problemer, og pludselig lukkede det bare ned.
Avatar billede sve80 Nybegynder
29. januar 2014 - 11:12 #11
Det kan være tilfældigt. Da vi havde problemet kunne der gå en uge, hvor kanalen var helt sort og pludseligt være der igen i et par dage og så forsvinde igen.

Men selvfølgelig er det nemmest at ombytte tuneren - eller prøve en anden model (husk du har altid 14 dages returret hvis du køber på nettet). Så det ville jeg nok også prøve, men ville ikke blive forbavset hvis det ikke hjælper...

Held og lykke - og skriv evt. igen hvis du mangler gode råd til så nemt/billigt som muligt at gøre dit antennesystem HF-tæt.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2014 - 12:06 #12
jeg lægger et svar som selv kan bestemme hvem skal have
når du engang får den løst

m.v.h
Avatar billede shako Novice
18. februar 2014 - 11:56 #13
Jeg prøvede en masse ting og intet lykkedes. Hver dag tændte jeg TV'et og ventede på signal, men til ingen nytte.

Til sidst blev jeg træt af at vente og besluttede at lade den stå i en uge. Da jeg så tændte efter en uge virkede alting perfekt.

Underligt...

Jeg lader jer to få point for spørgsmålet fordi i har taget jer tid til at svare. Mange tak