Avatar billede fgj Nybegynder
28. januar 2014 - 20:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan anvende taletid fra simkort i usb 3g dongle?

Et familimedlem anvender en 3g usb dongle med sim-kort i til mobilt bredbånd på sin pc. Det virker fint, men sim-kortet er faktisk et "fuldt" tale-kort også med en taletidspakke tilknyttet. Hvordan kan man anvende taletiden fra dette uden at hive det fysisk ud af donglen og placere det i en mobiltelefon?

Findes der et program til pc, der kan det? Og skal der ud over et headset andet hardware til?

På forhånd tak for svar!
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2014 - 20:47 #1
sæt det i en smartphone, og brug den som adgangspunkt til wifi til pc. Det virker faktisk udmærket hvis der kun er en enkelt bruger på (kan næppe trække en families brug).
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2014 - 20:48 #2
Hej.

  Ikke mig bekendt - hensigten med en 3G USB-dongle er jo netop at etablere en dataforbindelse.
  Tale ad den vej ender jo i noget Skype eller lignende - og det har jo intet med mobiltelefoni at gøre.

De bedste hilsner
Avatar billede fgj Nybegynder
28. januar 2014 - 21:03 #3
claes57: udmærket forslag, men det vil betyde at han skal købe en mobil (mere) udelukkende til det formål og det er ude af billedet. Donglen er primært til internet, men da der er de ekstra timers taletid hver måned, der ligger ubenyttet hen, kom spørgsmålet.
CRKrogh: tænkte det nok - jeg har heller ikke kunnet finde ud af noget.

Men tak for svar begge - andre der har et bud ellers vil jeg give beskeden om, at det ikke kan lade sig gøre videre.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. januar 2014 - 07:01 #4
Eller samle de to abonnementer i et, og køre det på sit telefonnummer. Der er flere med 10-30gb data og tale(timer eller fri) til rimelige penge.
Avatar billede fgj Nybegynder
19. februar 2014 - 00:31 #5
lukkes