Avatar billede andersgm Nybegynder
16. august 2001 - 13:17 Der er 3 kommentarer

Hvordan ændres IRQ tildelingen til hardwareressourcerne?

Min computer \"fryser\" for korte perioder hele tiden i alle spil.
Grafikkortet er Hercules Prophet 4500 KYRO II. Ifølge producenten skyldes forsinkelserne i spillet, at grafikkortet har fået tildelt samme IRQ som andre enheder.
Rigtig nok har grafikkortet fået tildelt IRQ 11.. -ligesom 6 andre enheder.
Hvordan ændre jeg dette?
Jeg har Win2000.
Bundkort: Epox ep-8k7a+
Avatar billede makse Nybegynder
16. august 2001 - 13:19 #1
Avatar billede hobbez Nybegynder
16. august 2001 - 16:12 #2
Det er IKKE en fejl - Win 2000 og ME kører med Shared IRQ.

Men du kan forsøge at tvinge den til at tildele en anden IRQ til dit skærmkort. Men det er ikke helt nemt.

/Rob
Avatar billede bigdane Nybegynder
18. august 2001 - 17:47 #3
Havde samme problem med for mang delte IRQ
Men problemet er nemt at løse !
Åben enheds håndtering og vælg egenskaber for
\"computer\" (øverste ikon) vælg opdater driver osv.
Vælg vise oversigt over alle drivere
Her vælges \"Microsoft standard PC\"  tryk ok  osv.
Svar ja til genstart af systemet. Windows2000 vil
automatisk installere al din hardware under opstart.....herefter kan du checke systemoplysninger og se at alle enheder har fået tildelt egen IRQ