Avatar billede jnasser Nybegynder
16. august 2001 - 13:14 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Routing med 2 Netkort

Hejsa og goddag...

Jeg sidder her med en Windows 2000 Adv. Server med en ISA Server og 2 netkort. Jeg skal have configureret det således at alt data kommer igennem serverens så man kan komme på internettet... Er der nogen der har et forslag til hvordan dette gøres? Jeg har sat IpRouting til Enable... Men kan stadig ikke komme på nettet med Klient maskinerne (Win 98 og NT 4.0 Workstation)
Og da jeg er sikker på at denne opgave er rigtigt nem for nogle eksperter som jer (og fordi jeg simpelthen ikke har flere point...) har jeg valgt at give hele 10 point for et rigtigt svar... Håber det kan friste jer til at hjælpe lille mig...
Avatar billede phrozia Juniormester
16. august 2001 - 13:34 #1
Du skal bruge winproxy...
Avatar billede phrozia Juniormester
16. august 2001 - 13:36 #2
http://www.eksperten.dk/spm/98446

Her er det rimelige gennemsnakket.. :)

Eller skriv på min ICQ (står i spm\'et)
Avatar billede jnasser Nybegynder
16. august 2001 - 13:44 #3
Jeg har lige kigget på det... Og hmmm... Jeg har nok formuleret mit spørgsmål lidt forkert... Sagen er den at vi skal bruge Microsoft ISA 2000 Enterprise server til proxy, firewall etc...
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. august 2001 - 13:45 #4
phrozia> Er det ikke rimeligt \'åndsvagt\' at bruge WinProxy, når man har en ISA server? Jeg ved godt at WinProxy kan være nemmere, men ISA serveren skulle faktisk godt kunne klare det.

jnasser> Jeg har desværre ikke noget at kunne hjælpe dig med .. hehe
Avatar billede phrozia Juniormester
16. august 2001 - 13:51 #5
Hmm.. må jo nok erkende at jeg ikke lige kender ISA server
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. august 2001 - 13:59 #6
Det er den nye version af Microsoft Proxy Server .. sådan groft fortalt.
Avatar billede gephion Nybegynder
16. august 2001 - 16:10 #7

Nu er jeg ikke helt med... Du HAR installeret ISA serveren?? Hvis du har det, er der en slags \"installations guide\" hvor du laver next -next - next tricket og så definerer dit inderside NIC og derefter dit yderside NIC (eller omvendt) :)
Avatar billede nopper Praktikant
16. august 2001 - 16:43 #8
Jeg har fulgt med i debatten på dette spørgsmål, og jeg sidder med nøjagtig samme problem. Jeg kan heller ikke få klienten på Internettet.
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. august 2001 - 17:09 #9
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. august 2001 - 17:10 #10
(Det er da utroligt hvad man kan finde hos MS!)
Avatar billede jnasser Nybegynder
16. august 2001 - 17:18 #11
Hmmm, har jeg forstået rigtigt hvis jeg ud fra den tekst kan konkludere at man ikke kan route videre igennem en anden gateway???
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. august 2001 - 17:42 #12
Det kan man med MS Proxy 2.0 ... og jeg tror ikke at den er blevet mindre \"complex\" med tiden.

Desuden skriver de også kun at det er det DEN artikkel er skrevet ud fra - alså at man har en direkte forbindelse til nettet, på ydersiden.

Men se nu om du måske ikke kan finde ud af noget, via den guide.
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. august 2001 - 17:44 #13
Jeg tror bare at du skal finde ud af at sætte en \"Default gateway\" op i ISA serveren, hvis den alså ikke tager Windows 2000 egen default Gateway..
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. august 2001 - 17:52 #14
Kom det til at virke?
Avatar billede nopper Praktikant
16. august 2001 - 18:03 #15
Ikke hos mig.Jeg lægger gerne 60 point oveni, når jeg har fundet en løsning.Jeg har en router,som Internet forbindelse.
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. august 2001 - 18:11 #16
Well ... hør lige hos jnasser .. han har også en gateway han skal ud af!
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. august 2001 - 10:56 #17
Jeg har læst at man IKKE skal have sat en default gateway, for \'yderside\' netkortet, da der er opstået et \'issue\' i SP2.
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. august 2001 - 11:04 #18
Jeg har måske fundet den side, som i skal begynde at læse på.

http://www.isaserver.org/pages/learning%20zone.htm

Jeg kender desværre slet ikke ISA server, så jeg vil helst ikke prøve at lære jer om den .. hehe