Avatar billede Tussen10 Nybegynder
24. januar 2014 - 19:35 Der er 10 kommentarer

Bærbar til døren på 10 år

Hej med jer

Jeg skriver som fuldstændig uvidende om hvad en computer skal kunne og kan. Min søn på 10 ønsker sig en bærbar computer i fødselsdagsgave. Det er jo en jungle!

Han vil bruge den til spil - som Call of duty, minecraft, team forces osv..
Kan en bærbar godt klare at spille disse spil, og hvis ja - hvad skal jeg så kigge efter?

Det skal være en bærbar, han vil gerne ha den med til venner og kunne spille i stuen osv.
Og så siger budgettet også at der er en grænse..

Er der nogen der har tid til at vejlede mig lidt.?

På forhånd mange tak

Hilsen Hanne
Avatar billede Tussen10 Nybegynder
24. januar 2014 - 19:37 #1
Overskrift er Bærbar til DRENG på 10 år... Tak iPad..... :-)
Avatar billede balls Nybegynder
24. januar 2014 - 19:47 #2
Alså jeg har selv en ret god gamer bærbar, med intel core I7 og sådan, men til en 10 årig ville jeg nok foretrække noget lidt mindre  som den her Bærbar-
http://www.expert.dk/asus/d550casx098hbaerbarpc/p/16303/
den har en OK intel core, og rimlig stor skærm, meget plads, vejer kun 2.15 kg., og har det nyeste windows. men tasteturet er et gamer tastatur, som jeg også selv har på min, ikke den bedste til at skrive på, med meget godt til at spille på.
men synes du skulle gå ud og se på den;)
Avatar billede balls Nybegynder
24. januar 2014 - 19:49 #3
oh, og en god Grafik-processor, som er god til gaming;)
Avatar billede larsen45 Juniormester
24. januar 2014 - 19:51 #4
Hvis du ved hvad budgettet er, så har du allerede grænsen.
kig på en Asus pc de laver rimelig gode produkter.
Hvis den er til spil, så kræver det et rimelig godt grafikkort, og du skal huske et godt bundkort, og et fornuftigt niveau af ram gå ikke under 8 ram kan du få 12 så fint. Men det koster selvfølgelig også mere.

Harddisk plads som regel for du 500 eller 700 eller 1 tera plads med. Kommer helt an på hvor mange spil og meget andet som skal på den maskine. Du henviser til den skal bruges til at tage med rundt. så er en 15 T bærbar nok målet at gå efter. Da 17-18 T bliver for stort. Find budgettet 4-5000 kroner eller 5-7000 kroner.
Det burde være muligt inden 5 k at finde nået brugbart på tilbud.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2014 - 21:15 #5
#2 Den egner sig slet ikke til gaming, og tastaturet? hvad snakker han om. Han skal minimum have http://www.komplett.dk/asus-f550lb-156-hd-mat/795007
Avatar billede Tussen10 Nybegynder
24. januar 2014 - 21:29 #6
Hold da fest nogle maskiner i viser. Betyder det at når jeg sidder og ser en bærbar på tilbud i elgiganten til 1999 så er det helt galt.

Det skal være stort grafik kort, over 8 ram og bundkort? Hvad er bundkort, er der ikke det i alle computere...

Budget.. Enlig mor ;-)
Avatar billede sve80 Nybegynder
25. januar 2014 - 10:35 #7
Ja, det kommer måske som en overraskelse. Men de bærbare som du ofte ser på tilbud Elgiganten, Bilka m.fl. til under 4-5.000kr er KUN 'kontor-maskiner', dvs. til almindeligt kontorbrug - bare i en bærbar udgave.
Lige så snart vi taler spil, og især de spil som kommende teenagere synes er fede, kræver det noget helt andet af computeren. 'Kontormaskinerne' kan ikke på nogen måde køre de spil tilfredsstillende.

Hvis man laver en søgning på edbpriser.dk med følgende minimumskrav

- Intel Core i5
- 15" skærm
- 8 Gb RAM
- 1 Gb grafikkorthukommelse

er det absolut billigste, der kan leve op til dine søns krav denne maskine til ca. 4.000kr:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-x552cl-sx013h-id-7614829.aspx

Men grafikmæssigt skraber den virkeligt bunden i forhold til spil, og din søn vil ikke kunne forvente at alle spil vil køre godt.

Med fokus på mest 'value for money' ville min anbefaling gå på denne maskine til ca. 5.500, hvor man virkeligt får meget for pengene og som kan trække de fleste spil:

http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-f75vc-ty082h-id-7271860.aspx

Den har større skærm, hvilket er godt når man skal spille, uden at den vejer et ton (ca. 3 kg) og har bedre grafik end den anden.
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
25. januar 2014 - 19:05 #8
Min bærbare kan trække Far Cry på fuld grafik: https://www.youtube.com/watch?v=GFuBnYXU5VY&feature=youtube_gdata_player

Den har i5
Gt 740m
6 Gb RAM
500 GB harddisk
Windows 8
Fedt alu-design.

Den kostede 4,5 tusind på proshop.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2014 - 14:09 #9
Den i #7 har kun et 720m derimod det hvad jeg linkede i #5 har en 740m grafikkort som er noget bedre.
Avatar billede Tussen10 Nybegynder
15. februar 2014 - 00:28 #10
Kære alle. Tusind tak for jeres svar. Jeg har lyttet og lært. Jeg har fundet en bærbar -og købt, da den var på tilbud, så nu håber jeg det er rigtigt, men jeg har brugt jeres råd at rette mig efter.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet/barbar-computer/LE59386120/lenovo-ideapad-15-6-g505s-barbar-computer

Tror jeg den 2 marts får en rigtig glad søn - som forhåbentlig kan spille spil på den computer jeg har købt.