Avatar billede Matiass Nybegynder
24. januar 2014 - 11:55 Der er 1 kommentar

Flytte Windows fra SATA til SSD (2 partioner)

Hej..

Jeg har en HP Pavilion E6H18EA med Windows 8 og en Sata disk på 750 GB.

Jeg har nu købt en SSD disk på 250 GB fra Samsung. Hvor jeg gerne vil have i computeren i stedet for. Men så er jeg løbet ind i nogle problemer.

På SATA disken ligger 2 partioner. C: Windows D: RECOVERY
Allerførst prøvet jeg og boote op fra Hirens også lave et image med Ghost.
Det kunne ikke lade sig gøre, da pc'en kun kan boot på OS, Selvom at Boot option CD-rom og USB i BIOS er enablet.

Det hjalp heller ikke at prøve og boot op med hiren's på min win7 maskine med SATA disken i dock. Der kunne ghost ikke finde docken.

--

Så har jeg prøvet og sætte SATA disken i en dock og over i min Win7 pc. Også lave et image via. Macrium Reflect Free
Image blev lavet. Men når jeg lægger den på SDD'en så kan den ikke boot op. pga der er 2 partioner, og den ikke ved hvilken en den skal bruge.

Har også prøvet det program fra Samsung der medfølger SDD disken. Men det kan ikke bruges da der er 2 partioner på disken..

Så er næsten ved at opgive det. Med mindre der sidder nogle kloge hoveder, med et godt program der kan lige det jeg søger :)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2014 - 12:57 #1
http://www.paragon-software.com/da/home/migrate-OS-to-SSD/
det kan stort set alt mht kloning til ssd.