Avatar billede Lamenivi Nybegynder
23. januar 2014 - 16:41 Der er 14 kommentarer

HJÆLP: Kan ikke få adgang til min NAS

Jeg kan ikke komme i kontakt med mit netværksdrev (WD My Book World edition ii), jeg har forsøgt alt fra genstart af computer genstart og reset af modem (Netgear CG3000), genstart og reset af nas men intet har hjulpet. Mit net virker fint, og der er hul igennem til andre enheder der er koblet til mit modem.
Avatar billede Steven_Matkon Novice
24. januar 2014 - 12:14 #1
Har du tidligere haft adgang til din NAS?
Kan du pinge NAS IP adressen fra din computer?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2014 - 14:13 #2
Kan det være firewall der blokerer?
Prøv evt midlertidigt at deaktivere den.
Avatar billede Lamenivi Nybegynder
25. januar 2014 - 16:05 #3
Ja det hele har virket fint indtil for ganske nyligt, Jeg kan ikke finde den på nogle af mine DLNA enheder (PS3, WD TV, Blu-Ray, iPad eller andre computere) så tror næppe at det er min firewall.

Jeg har heller ikke ændret nogle indstillinger, hverken i modem, eller i nas, jeg har som sagt forsøgt at få adgang til den ved at resette både nas og modem, uden held, jeg har en Sonos Bridge der også er sat til mit modem, det virker fint, og min trådløse printer har heller ikke problemer, så det virker ikke som om at det er modemmet at den er gal med, jeg har også skiftet porten hvor Nas er tilkoblet, også uden held.

Jeg håber at disse oplysninger kan hjælpe
Avatar billede Steven_Matkon Novice
27. januar 2014 - 09:23 #4
Bruger du fast ip adresse eller dynamisk ip? Kan du pinge din NAS ip fra din computer?
Avatar billede Lamenivi Nybegynder
27. januar 2014 - 09:30 #5
Jeg har dynamisk ip, og har ingen ide om hvordan jeg pinger min NAS ip
Avatar billede Lamenivi Nybegynder
27. januar 2014 - 16:01 #6
Jeg har fået pinget min NAS, og der skulle (hvis jeg har forstået det korrekt) være kontakt
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
10. februar 2014 - 21:54 #7
Hvad skere der hvis du skriver din intern ip adresse til din Nas i web browseren?
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
10. februar 2014 - 21:57 #8
Hov trykkede forkert..sorry
Avatar billede Lamenivi Nybegynder
22. februar 2014 - 00:20 #9
Intet, den kommer ikke frem (hvilken den gjorde før problemet)
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
22. februar 2014 - 13:23 #10
Prøv at gå ind i din router med den her adresse 192.168.1.1 og indtast din brugernavn og password. Når du er inde, prøv at checke din DHCP liste og se om du kan se din Nas´s Ip.
Avatar billede Lamenivi Nybegynder
23. februar 2014 - 12:58 #11
Jeg kan se at ip adressen (default fra WD) figurerer på min router, men den har ikke noget navn (modsat min Sonos bridge der også er koblet til)
Jeg har også prøvet at tilgå den fra dens default ip (hvilket jeg har kunnet før) uden held
Avatar billede Godfather75 Nybegynder
26. februar 2014 - 10:41 #12
kører du med direkte kable fra router til din Nas? hvis ikke, prøve det? og se om du kan komme i kontakt med den.
Avatar billede Lamenivi Nybegynder
26. februar 2014 - 13:06 #13
Ja den er forbundet direkte.
Avatar billede Habodk Nybegynder
20. september 2015 - 11:57 #14
Jeg følger lige da jeg har samme problem ;-)