Avatar billede jimmi_paulsen Nybegynder
16. august 2001 - 12:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Netkort/Internet

Hej Igen

Nu har jeg fået vores netværk til at virke, men det har forårsaget et nyt problem. Før jeg begyndte at rode med mit netkort virkede min forbindelese til internettet via modem. Men nu kan jeg kun etablere forbindelse jeg kan ikke se eller få de sider frem som jeg søger på?

Hvem har erfaring inde for dette område? HJÆLP

Jimmi
Avatar billede peter_m Nybegynder
16. august 2001 - 12:36 #1
er DNS sat korrekt op.
Avatar billede jimmi_paulsen Nybegynder
16. august 2001 - 12:37 #2
Hvordan er en DNS sat korrekt op?
Avatar billede peter_m Nybegynder
16. august 2001 - 12:39 #3
Du Skal angive nogle oplysninger under TCP/IP for dit netkort..hvis disse oplysninger ikke er korrekt sat op...er du ikke istand til at benytte URL\'s m.v.
Avatar billede peter_m Nybegynder
16. august 2001 - 12:40 #4
Du har fra din udbyder fået nogle navnservere sandsynligvis 2 ip nummer en primær og en anden sekundær.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
16. august 2001 - 12:42 #5
Erhm hvilken måde kommer du på nettet? har du ADSL STOFANET eller bare modem? altså.. bare lige lidt info...
Avatar billede poull Nybegynder
16. august 2001 - 12:53 #6
Kommer den og siger fejl og lader den så være med at vise det lille tray ikon der betyder at du er tilsluttet?
Avatar billede poull Nybegynder
16. august 2001 - 12:54 #7
For hvis den siger nogen fejl kan du være kommet til at slette opkaldkortet?
Avatar billede poull Nybegynder
16. august 2001 - 12:55 #8
Hvis du har forstået hvordan du sat netværket op, for så kunne du fjerne alt og installere det igen. Det er ofte hurtugere end at fejlfinde
Avatar billede jimmi_paulsen Nybegynder
16. august 2001 - 13:26 #9
Jeg køre med almindeligt 56K modem via explore
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. august 2001 - 13:38 #10
Har du skiftet IP adresserne til 192.168.0.x, som det blev forslået i dit andet spørsmål? ( http://www.eksperten.dk/spm/98338 )

Hvis ja, så kan det godt være derfor, da den router som bruges, skal være inde for de samme IP adresser.
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. august 2001 - 13:39 #11
Dohhh .... havde lige fået ind i hovedet, at du havde router... :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. august 2001 - 13:40 #12
Det er ikke sådan at du har givet dit opkaldskort en fast IP adresse, vel?
Avatar billede jimmi_paulsen Nybegynder
16. august 2001 - 14:47 #13
Jo, Min computer har IP adr. 100.0.0.2 / Subnet 255.255.255.0
Avatar billede maniacdog Nybegynder
16. august 2001 - 15:10 #14
Okay, jeg prøver lige engang.

Under;
Kontrol Panel > Netværk

Ligger der da et opkaldskort?
Hvis nej, så gør følgende:

Tryk på tilføj > kort
Under Microsoft finder du et kort kaldet \"Opkaldskort\".
Dette skal du installere.

Dernæst, gå ind under,
Kontrol Panel > Internet
Find fanebladet \"Forbindelser\".
Her markerer du den opkaldsforbindelse du har installeret. Den går jeg udfra du har installeret (Tjek under Denne Computer > Netværk via. modem )

Så når du har sat dette op mener jeg det burde køre, hvis ikke så sig lige til.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
16. august 2001 - 15:11 #15
*Bemærk lige at opkaldskortet ikke skal have angivet IP adresse etc.
Avatar billede jimmi_paulsen Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:29 #16
Undskyld vente tiden, men jeg blev lige sendt til udlandet for at løse nogle problemer vi havde på arbejdet! Sorry.....Det er NU