Avatar billede jfp001 Nybegynder
23. januar 2014 - 10:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Optimering af netværk

Jeg har et hjemmenetværk bestående af:
TDC router som første/primær router -
derfra kører der kabel hen til en Belkin Router som jeg har lavet om til et Accesspunkt,
fra dette accesspunkt kører der et kabel hen til endnu en Belkin router, som også er lavet om til et accesspunkt.

På TDC routeren er der en kablet forbindelse til en Buffalo NAS. Jeg kan tilgå NAS'en fra mit LG TV som er koblet på TDC routeren uden problemer. Men fra mit Philips TV som er koblet på den det sidste accesspunkt er forbindelsen meget langsom.

Er der nogen forslag til at forbedre forbindelsen på mit netværk?
Avatar billede magic-mouse Novice
23. januar 2014 - 10:40 #1
Hvordan har du lavet accesspointet?

En "Rookie mistake" er at sætte kablet fra AP'en i WAN porten, dette vil gøre så at du ligger på eget netværk.

En anden mulighed er at din NAS og TV ligger på et andet subnet.
Avatar billede jfp001 Nybegynder
23. januar 2014 - 12:52 #2
De 2 belkin AP's er bare 2 routers hvor der i menuen kunne vælges at lave dem om til AP's, Så jeg har ikke ændret på kabelføringen.
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med WAN porten... Og hvordan kan jeg chekke subnet'et
Avatar billede magic-mouse Novice
23. januar 2014 - 13:02 #3
Subnet findes på netværks indstilningerne
Der plejer at stå Subnet: 255.255.255.0

På en (windows) computer skriver du [WinKey] + R -> CMD -> ipconfig

WAN står for Wide area network. hvis du smider kablet ind i WAN porten skaber du et sepperat netværk mellem wifi og dit trådet lan.

Du skal checke din router og sikre at du har kabelet fra din (TDC) routers switch ind i (Belkins "Lan") port.
Avatar billede jfp001 Nybegynder
23. januar 2014 - 16:18 #4
Jeg kan hermed kalde mig en "typisk Rookie".
Begge Belkin routers var forbundet med WAN indgangen, og det hjalp. Nu kan jeg tilgå NAS'en uden problem
Hvis du vil lave et svar kan jeg kvittere og lukke spørgsmålet.

Mange tusind tak for hjælpen

Mvh
Jimmy
Avatar billede magic-mouse Novice
23. januar 2014 - 16:39 #5
Svaret kommer her !