19. januar 2014 - 14:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Liste info om en specific PC/enhed på netværket ...

Udgangspunkt: XP, Wista, WIN7, WIN8 , ... på et pænt !stort! (firma)netværk med DOMÆNE.

Jeg synes at kunne huske et kommando linie (eller GUI?) baseret program som kunne finde diverse oplysninger på en PC/enhed hvis man kender IP adressen?

Eksempelvis

* MAC adresse
* PC-Name
* Serienummer
* OS version
* Install time
* UpTime
*

Hint ?

Altså IKKE en program (som der er flere eksempler på) som scanner hele netværket og lister alle PC/enheder efter et eller andet ...
Men vise info fra en specific PC/enhed, som jeg definere ...
Avatar billede swiatecki Novice
19. januar 2014 - 15:41 #1
Altså nmap (gui: zenmap), kan finde noget information, uden at have yderligere rettigheder.

Har du en domain admin konto? Så skulle det være forholdvist nemt at hive det info med powershell.
19. januar 2014 - 22:14 #2
Jeg (elller der hvor det måske skal bruges) forventes ikke at have ADMIN rettighder  :-(
21. januar 2014 - 12:39 #3
???
12. februar 2014 - 06:54 #4
Denne er på en måde stadig aktuel ... Lukker om lidt og evt. genopslag ...
12. februar 2014 - 06:54 #5
Ping selv ...