Avatar billede svendp Nybegynder
18. januar 2014 - 17:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WI-FI tænd/sluk i Windows 8

WI-Fi On/Off
Jeg har netop installeret Windows 8 Pro, i en ren installation på min bærbare ACER Aspire 5020.
Jeg har oprettet en særskilt partition til Win 8, som så er installeret i en dual-boot med Windows XP.
Det hele virker reelt ganske fint, bortset fra, at min trådløse forbindelse i Windows 8, overhovedet ikke er til at sparke i gang. De to fysiske knapper på maskinens front, til tænd/sluk af Wireless LAN ikke lyser og ikke kan bruges - der er ingen respons på dem.
Inde i Windows 8, vises det trådløse netværk, som værende IKKE TILGÆNGELIGT.
I indstillinger >  Netværk, kan FLYTILSTAND klikkes til og fra, medes der vises Wi_FI (FRA), uden en knap til at slå til og fra med, så tilstanden kan ikke ændres fra denne position.
Det trådløse kort er et Broadcom 802.11g, og i Enhedshåndtering vises at enheden virker korrekt. Ved forsøg på opdatering af driver til dette kort, meldes at driveren er den rigtige.

Jeg har prøvet med Win 8`s, netværksfejlsøgning, som kun fortæller at jeg skal tænde for den fysi-ske knap, hvilket så ikke kan lade sig gøre.
Jeg vil selv tro, at det er et driverproblem i en Win 8 forbindelse, men kan ikke umiddelbart finde sådan en fyr. Jeg er heller ikke sådan helt klar over, hvilken driver, der kontrollerer de fysiske knapper, for det må være der problemet opstår.

Med et ethernetkabel tilsluttet, er der derimod ingen tilslutningsproblemer.
Det skal nævnes, at når jeg Booter op i XP, er der heller ingen problemer, begge netværkstilslutnin-ger virker som de skal, de to knapper på fronten lyser og blinker som de skal og den trådløse for-bindelse oprettes automatisk - alt lige efter bogen.
Avatar billede pstidsen Novice
18. januar 2014 - 21:58 #1
Har du prøvet SlimDrivers? Den finder af og til en ældre, men mere stabil driver.
Avatar billede svendp Nybegynder
19. januar 2014 - 13:01 #2
tak pstidsen
giver Slim Drivers forslag til drivere, der bør opdateres ?

Ved du, hvilket program / proces, der styrer de to fysiske knapper på maskinen, dem, der tænder/ slukker for Wi-Fi ?
Avatar billede pstidsen Novice
19. januar 2014 - 16:27 #3
Ja det gør det!

Måske chipsettet. Det styrer mange sjove ting.
Avatar billede svendp Nybegynder
23. januar 2014 - 16:13 #4
Tak for jeres hjælp, jeg har nu rodet særdeles meget med både jeres forslag og andre, der er kommet til - jeg giver op og køber en lille USB-WI-FI-adapter.
Avatar billede svendp Nybegynder
02. februar 2014 - 13:14 #5
Det har jeg nu gjort og har reelt fået et godt signal igennem.