Avatar billede superflydk Nybegynder
13. januar 2014 - 13:57 Der er 4 kommentarer

Printserver (Win 2003) "virker ikke" efter udskift af netkort?!

Hej Eksperter!

Jeg har en HP Proliant stående, som fungerer som printserver på firmaets domæne. Netkortet begyndte at volde problemer, hvorpå jeg deaktiverede det og monterede et nyindkøbt (kompatibelt HP dual gigabit PCIe netkort).

Efter monteringen deaktiverede jeg det gamle netkort, og satte IP adresse, Gateway og primær DNS op på det nye netkort, således at det svarede til værdierne fra det gamle. Altså samme IP m.v.!

Men herefter virker printserveren ikke. Klienter, som udskriver herigennem kan altså ikke længere udskrive. De kan heller ikke se printerne længere (står som "grå", og altså offline).

Jeg kan dog sagtens:
- Udskrive på printerne direkte fra serveren
- Pinge printeren fra klienterne
- Pinge serveren fra klienterne

Er der en indstilling et eller andet sted, som jeg ikke har fået indtastet i det nye netkort, som gør, at serveren ikke længere er "på" domænet, eller ikke længere deler printerne som printserver?

Da jeg deaktiverede det nye netkort og aktiverede det gamle igen, væltede det ud med test-print som jeg havde lavet fra en af klienterne, så det er altså et eller andet med opsætningen af det nye netkort som volder problemer.
Avatar billede superflydk Nybegynder
13. januar 2014 - 14:46 #1
Hmm jeg sidder lige og tænker, at det har noget med NetBios at gøre. Jeg har faktisk slet ikke tjekket, om NetBios er disabled på det nye netkort, og om der er indtastet WINS adresse. Jeg tror faktisk ikke at hverken det ene eller det andet er fikset.
Avatar billede superflydk Nybegynder
13. januar 2014 - 15:04 #2
Nå - har lige tjekket, og indstillingerne for WINS og NetBios er præcist de samme, på det gamle og det nye netkort.

Hvad f..... kan der være galt?!
Avatar billede jjam Juniormester
13. januar 2014 - 17:50 #3
Har serveren stadig samme IP adresse ?
Avatar billede superflydk Nybegynder
13. januar 2014 - 18:00 #4
Ja - det fremgår også af mit første indlæg :-) Jeg har dog fundet fejlen: Symantech Firewall :-)