Avatar billede MetteJuul Nybegynder
09. januar 2014 - 00:34 Der er 1 kommentar

automatisk jump to side hvis bruger ikke er på smartphone

Hej - jeg skal lave to hjemmesider. Den ene skal man se, hvis man kommer ind på den med sin mobil. Den anden skal man se, hvis man kommer med noget andet (tablet, pc).

Dvs. hjemmesidegæsten indtaster samme URL - men skal automatisk lande på den rigtige side. (Med forskelligt indhold, så det er ikke noget jeg kan styre med stylesheets).

Findes der en kodestump, jeg kan sætte ind, der kan klare dette for mig?

PS: Jeg arbejder i Dreamweaver, så det er typisk html sider, jeg arbejder i, med de JavaScripts mv. jeg kan hitte ud af at indsætte ... :)

Gode hilsener
Mette
Avatar billede keysersoze Guru
09. januar 2014 - 09:56 #1
Den smarteste måde er at håndtere det på serveren og det kan du gøre med fx 51Degrees - de findes både i en gratis og en betalingsversion. Ellers kan du benytte et script som detectmobilebrowsers.com