Avatar billede egtvednet Nybegynder
08. januar 2014 - 13:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm med musepil

Hej kloge mennesker.
jeg har sat et nyt Asus grafikkort i min pc, men derefter starter den op med sort skærm og kun musepil, jeg kan flytte musen, jeg har prøvet med skærm på begge DVI udgange og på HDMI udgang.Samme resultat. Har prøvet at sætte det gamle i igen, også sort skærm med musepil, jeg har prøvet med on-board grafikkortet, samme resultat.
Har prøvet at starte i fejlsikret, samme resultat. Kører Win 7 64 bit.
Hvad gør jeg for at fjerne driver eller ? for at komme tilbage ?

egtvednet
Avatar billede jokkejensen Novice
08. januar 2014 - 13:17 #1
Fejlsikret tilstand i low-res (F8, advanced, low-res)? så skulle den køre uden display drivers, eller dets egne.
Avatar billede egtvednet Nybegynder
08. januar 2014 - 17:24 #2
Har lige prøvet det men det er også det samme !
Kan jeg rette i msconfig/startup filen hvis jeg flytter hd over i en anden pc, hvordan ??
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 18:12 #3
Afmonter strøm.Prøv at nulstille din bios ved at tage det lille batteri ud i ca 10 min.
Hold startknappen nede i ca 30 sek når strøm og batteri er udtaget.
Gen monter, og se om du så får billede.
Avatar billede egtvednet Nybegynder
08. januar 2014 - 18:37 #4
Desværre. Har lige prøvet dette, samme resultat. Jeg tror ikke det er BIOS, har prøvet at starte op på en Norton CD og køre en total scanning, ingen virus, total ren, men her virker skærm billede ok
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 19:05 #5
Hvor stor er den forsyning der sidder i computeren, og hvad hedder den+
Hvad Hedder dit nye kort ud over Asus?

Er PSU kraftig nok til at håndtere det nye kort, som du jo har haft monteret?
Kan det tænkes den har blevet overbelastet?
Avatar billede egtvednet Nybegynder
08. januar 2014 - 20:47 #6
PSU = Liteon 300w model PS-5301 , Asus GT640 - 2GD3 somikke kræver ekstra strøm. Jeg har lige prøvet med en 400W psu, samme resultat.
Jeg tror ikke det er hardware, men en driver/software, Kan jeg da ikke fjerne det på en eller anden måde. Nu har jeg sat en anden HD i maskinen og prøver at inst. Win7, meeeen jeg vil jo gerne bruge min egen hd med alle mine spil,programer som jeg har købt. Please !
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 20:59 #7
Det er korrekt at kortet ikke er krævende. Anbefalet psu skulle være 300 til 350 Watt.
Har svært ved at se det skal være et driverproblem, da man i fejlsikret tilstand ikke kører med grafik driverne på. Her er jo alt barberet ned til et minimum.
Så kan jeg måske frygte der er sket noget med bundkortet, når dit gamle kort eller det indbyggede heller ikke virker
Avatar billede egtvednet Nybegynder
08. januar 2014 - 21:48 #8
Nu har jeg sat en ny tom HD i min pc, og kørt Asus driver cd ind også, det kører helt ok, men jeg vil gerne redde alt det jeg har på den store HD, spil & programmer jeg har købt. Hvad gør jeg ?
Avatar billede egtvednet Nybegynder
09. januar 2014 - 16:28 #9
Ingen der har et godt forslag - skal jeg tømme og begynde forfra ??
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2014 - 19:04 #10
Har du en win 7 cd kunne du jo prøve at lave en startup repair.
Avatar billede egtvednet Nybegynder
06. marts 2014 - 14:01 #11
har bare slette pc fuldstændig og kørt windows ind igen
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2014 - 15:50 #12
ok så accepter du bare det svar du har lagt.