Avatar billede Branot Nybegynder
07. januar 2014 - 14:54 Der er 5 kommentarer

Trådløst netværkskort i HP pavilion I 7

Hej . er der en sikker måde man kan tjekke om det trådløse netværkskort er gået i stykker , jeg kan ikke komme på nettet trådløst , jeg har en Stofa forbindelse som ikke kan finde min PC
Jeg har utallige gange talt med Stofa som mener det er min PC eller opsætningen af samme , men har desværre ingen ide om hvad jeg skal gøre . Der er kun 1 meter mellem PC og modem. Hvor skal man konfigurerer Windows 7 for at det muligvis kan virke Hilsen
Mogens
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2014 - 17:16 #1
hvis det ikke virker andre steder heller, så er det pc/opsætning/netkort (ring ikke mere til stofa).
Hvis det virker fx på bibliotek, tankstation, café, så er det lokal opsætning af stofa-konfigurationen.

Du har ikke en bærbar, hvor det er muligt at slukke for netkort?
Tjek, at det er på.
Og se i kontrolpanel/enhedshåndtering, at enheden er kendt (ingen røde krydser, gule trekanter).
Avatar billede Branot Nybegynder
07. januar 2014 - 18:29 #2
Jeg  har røde krydser ved 2 opsætninger ud af 3 den sidste er en fast forbindelse . Pc en bliver kun brugt hjemme og på ferier så det er ikke meget den flytter plads men trådløs mulighed er næsten ikke til at undvære når man nu har den mulighed
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2014 - 18:49 #3
kan du overhovedet (med/uden kabel) få den på nettet? vi skal jo hente de manglende drivere et sted.
Avatar billede Branot Nybegynder
07. januar 2014 - 20:03 #4
Ja jeg kan godt komme på nettet med kabel ingen problemer , kan man se hvor de driver du skriver om skulle være , er det muligt at tjekke om det er netværkskortet der er stået af , for så hjælper det vel ikke med driverne på forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2014 - 20:25 #5
hvis du henter og kører
http://www.driverupdate.net/downloads/SlimDrivers-setup.exe
så henter den drivere efter hardware-id - bare indlæs alt, hvad den finder. Efter genstart (det vil den nok foreslå) så kør programmet igen til den ikke finder noget mere.
Så burde advarsler i enhedshåndtering være væk, og wifi bør virke.