Avatar billede dudesicko Novice
07. januar 2014 - 09:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bedste Anti Vira for tiden ?

Jeg har for errm 3-4 måneder siden købt mig 3 Licenser af Avast premiere, men her for et par dage siden tja fik jeg sgu alligevel en mailware ind, som den ikke kunne fjerne, så endte med at skulle geninstallation af hele lortet, var jeg bare uheldig eller er der andre programmer der er bedre ?
07. januar 2014 - 11:52 #1
Generelt: Hvilket Styresystem ?

... det er (også) lidt af en 'religionssag' mht. hvad er bedst/smartest/lettest ...

Det er jo også et ? om "Snusfornuft" ved alle systemer ;-)
Avatar billede dudesicko Novice
07. januar 2014 - 11:59 #2
Jeg bruger Win 8.1
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2014 - 15:44 #3
Selv om du køber det dyreste Av program kan du ikke sikre dig 100% mod snavs.
Avast bør være udmærket synes jeg. Bruger selv den frie version af programmet.

Jeg vil dog anbefale dig at bruge Malwarebytes ved siden af dit antivirusprogram.
Du behøver ikke nødvendigvis at købe programmet, men bare scanne ca en gang om ugen med det i fuldt opdateret tilstand.
Det kunne jo være det kunne fjerne de ubehageligheder du har fået på maskinen.

Malwarebytes kan du hente her:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
Det bruges sådan:
Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter marker alle punkter og tryk så  på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
En anden scanner der også er fin at bruge jævnligt er AdwCleaner:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Det bruges på denne måde:
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede dudesicko Novice
07. januar 2014 - 21:05 #4
Tak for dig fine svar, har nu installeret Malwarebytes (købte det, så kan jeg scanne så ofte jeg vil :))
Smid lige et svar så får du point.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2014 - 07:06 #5
Tak for det.
I den købte udgave kan den køre ved siden af dit antivirusprogram, og øge den beskyttelse du i forvejen har.
Jeg har selv pro versionen af programmet, og det har jeg slet ikke fortrudt. Købte det da det kostede 150 kr for en livstids licens, så det var et godt køb.
Held og lykke med programmet.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 13:07 #6
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 13:20 #7
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 13:24 #8
@dudesicko : købte det, så kan jeg scanne så ofte jeg vil :))

Købe versionen kører i real time, det vil sige at det scanner hele tiden
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 13:26 #9
Jeg bruger AVG og er meget glad for det.