Avatar billede doping Nybegynder
07. januar 2014 - 07:30 Der er 4 kommentarer

The Default gateway is not available

Hej

Jeg slider med at mit netværk kopler sig af på min PC, det er ikke noget der sker på nogen af de andre trådløse klienter jeg har i huset, men ligenetop min PC gør. Det er er lenovo der kører Win 8.0, da jeg fik den spillede den helt perfekt, men så kom Windows med en opdatering til win 8.1 og siden da er det desværre bare gået ned af bakke, først måtte jeg geninstallere 8.0 og nu er der kun dette lille rigtig irriterende problem tilbage.

Er der nogen der har et forslag til hvad det kan være.
Jeg har prøvet en masse, som jeg har fundet på nettet uden held. Men gentag det gerne så prøver jeg igen.

På forhånd tak
Avatar billede doping Nybegynder
07. januar 2014 - 09:14 #1
Hej Fandt post på nettet.

Opdateret driver.
Problem ikke løst.

Allow the computer to turn off this device: Checked, flueben
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2014 - 21:28 #2
Fluebenet bør nu fjernes, så den netop IKKE får lov til at slukke din trådløse forbindelse - prøv lige om ikke det kan afhjælpe problemet?
Avatar billede doping Nybegynder
10. januar 2014 - 07:30 #3
Nu har jeg prævet både med og uden flueben uden at det løser problemet.
Avatar billede doping Nybegynder
15. februar 2014 - 12:35 #4
der findes en masser løsninger ude på nettet, desværre var der ingen der virkede for mig.
Eftersom at jeg ikke er den store computer vidende person har dette været svært.

Men Jeg fandt frem til en tråd jvori der stod at jeg kunne taste en en fast IP adresse ind i min PC. Dette gjorte så nettet forsvandt med det samme..
Manglende DHCP på wifi.
dette kunne jeg så ikke rigtig finde noget om uden at jeg ligesom kom tilbage til udgangspunktet. Men jeg trykkede så videre på troubleshoot, også reperede den så DHCP uden at ændre den faste ip adresse.
Ved hjælp af ipconfig kunne jeg så se at jeg havde skrevet noget forkert i fast ipadresse som var rettet.

Så nu ser jeg lige om dette var en læsning og vender tilbage. Men utroligt at læmand, skal finde ud af dette, forde at microsoft opdatere deres software, siden da har det bare været problemer her. Ja windows bliver det ikke igen, det er sku for bøvlet