Avatar billede listilol Nybegynder
06. januar 2014 - 17:16 Der er 9 kommentarer

ROOKIE HJÆLP! Kan man både have trådløst og internet kabel på samme tid ?

HJÆLP SØGES!!!

Dav. Vi sidder to gutter og har det problem at den ene af os kører internet med internetkabel, da han har en stationær og den anden har en bærbar og kører derfor wireless.

Det kører nemlig helt af H til hvis vi begge eller flere, er online samtidig, så hopper det trådløse fra.

Kan det fikses eller hva' helved er det der foregår ?

Og ja det kan fikses hvis alle kører med internetkabel med det er ikke holdbart i et stort hus med 1. sal.

Så hvad er det der gør at vi ikke kan være online samtidig, og hvordan fikses det ?

Gi gas!
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2014 - 17:23 #1
ja det kan man
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. januar 2014 - 18:07 #2
Hej.

  Hvis jeres router er af ældre dato, kan det tænkes at der ikke er båndbredde nok til at det kører optimalt, om end jeg synes det lyder usandsynligt at det skulle gå galt allerede med klient nummer to.

  Men med en trådløs router, der kan køre 802.11n (både 2.4GHz og 5GHz) med noget ordentlig antenne i, så burde det kunne lade sig gøre at få ok dækning indendørs. Som supplement kan der så evt. opsættes en "range extender" (eller repeater).

De bedste hilsner
Avatar billede kimr Nybegynder
06. januar 2014 - 18:51 #3
Du kan ikke på en computer bruge både trådløst og kabel samtidigt.

Nu ved jeg ikke hvilken trådløse router du har. Men det er muligt at være flere på trådløst samtidigt.
07. januar 2014 - 06:35 #4
Generelt: Hvilket Styresystem ?
Avatar billede magic-mouse Novice
07. januar 2014 - 07:43 #5
#3 Jeg er ikke helt enig.
Jeg bruger windows 7 og har kabel og wifi, når den registere at begge opkoblinger kommer fra samme router, så "binder" den dem sammen så jeg bruger begge dele.

Tager jeg min laptop ud af docken og går til møde bruger den automatisk wifi igen.

Det hele går smærtefrit og jeg behøver ikke ændre nogle indstilninger.
Avatar billede chalde Seniormester
07. januar 2014 - 08:29 #6
#5 Ja og nej. Begge er forbundet, men ikke teamed/aggregated. Windows vil, alt afhængig af indstillingerne, bestemme hvilken forbindelse der vil være den primære. Hvert nic (wireless og wired) vil have hver sin IP adresse og ikke have en 3. virtuel hvor trafikken går samlet igennem.
Teaming er først fra Server 2012 blevet en indbygget funktion (virker kun med wired, ikke wireless).
Avatar billede listilol Nybegynder
07. januar 2014 - 17:19 #7
Hej allesammen, tusind tak for alle svarene. Det er en helt ny ZyXel trådløs router vi gav, 350kr for. Så det skulle ikke være noget problem.

- Det er flere computere det drejer sig om, hvor det er den ene der kører med kabel. Når kablet er I den stationære så fucker vores andres net.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2014 - 18:54 #8
Hmm... kommer de trådløse til at køre skidt, eller dropper de forbindelsen, når kablet bliver sat i?
Og vi er enige om, at routeren bagpå har både en port til internet og et antal porte til PC'er?
Avatar billede listilol Nybegynder
07. januar 2014 - 19:15 #9
lidt en kombination af begge dele faktisk. og ja det har den :)