Avatar billede kimlarsen Praktikant
05. januar 2014 - 12:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Backaf af fil fra en windows folder til en anden ?

Hej

Jeg har en fil liggende i en folder på mit NAS drev som jeg gerne vil have kopieret over 1 gang om dagen til min Google drev folder, som ligger internt på pc´eren.

Jeg havde troet at jeg kunne bruge windows opgavestyring til det, men kan ikke gennemskue hvordan ?

Nogle kreative forslag ?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2014 - 13:04 #1
dit NAS-drev er fx k: og filen ligger der på eksempel\data.fil
lav en fil med notesbog der kun indeholder linjen

copy k:\eksempel\data.fil C:\Users\[dit brugernavn]\Google Drev\Privat /Y

bemærk at filnavnet ikke skal med i modtager-stien.
gem filen som fx kopier.bat
start stifinder, og tjek, at filendelsen er bat (og der ikke er sat en .txt efter - i så fald sletter du bare .txt)
kopier.bat kan nu køres via opgavestyring.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2014 - 13:06 #2
btw
parameteren /Y gør, at en tidligere fil overskrives automatisk - det er jo samme filnavn du kopierer hver dag.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
05. januar 2014 - 13:44 #3
Har lige prøvet at sætte det op som beskrevet. 2 min så ved jeg om det virker :-)

Men er villig til at smide point til dig nu,for jeg tror det fungere som det skal !

Tak for hjælpen !
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2014 - 13:54 #4
der skal måske nok " omkring de to destinationer, så copy kan 'se' evt mellemrum i sti.

copy "k:\eksempel\data.fil" "C:\Users\[dit brugernavn]\Google Drev\Privat" /Y
Avatar billede kimlarsen Praktikant
06. januar 2014 - 00:06 #5
Må desværre indrømme at det driller mig :

Jeg har lavet en bat fil som du beskrev, med følgende indhold

copy "Z:\Økonomi\Budget_2014.xlsx" "C:\Users\Kim\Google Drev\" /Y
copy "Z:\Økonomi\Forbrug_2014.xlsx" "C:\Users\Kim\Google Drev\" /Y

Som du kan se, så er der både Ø i stien og også et mellemrum mellem budget og 2014 !

På modtager stien formodede jeg at klammen ikke skulle med omkring user. Har heller ikke mappen privat med, da jeg bare vil have det i roden af google drevet.

Kan dine skarpe øjne se fejlen i det ?
06. januar 2014 - 06:14 #6
Hvordan er 'fejlmeddelsen' ?
Avatar billede kimlarsen Praktikant
06. januar 2014 - 06:55 #7
Når ikke at se en fejlmeddelse, idet vinduet som bat filen eksekveres i lukker så hurtigt at jeg ikke kan se en fejlmeddelse !
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2014 - 08:48 #8
du kan anvende kort form i sti og navn, så er der ingen mellemrum, og du undgår "

copy "Z:\Økonomi\Forbrug_2014.xlsx" C:\Users\Kim\GOOGLE~1 /Y

hvis du laver en kommandoboks, og i den skriver
dir  z:\*.* /x
så vil du kunne se, om mappen Økonomi har et kort navn
tilsvarende vil
dir  z:\økonomi\forbrug*.* /x
vise kort navn på filen
resultatet kunne så være fx
copy Z:\Økonomi\FORBRU~2.xlsx" C:\Users\Kim\GOOGLE~1 /Y
hvis du fyrer den af i samme kommandoboks vil du kunne se evt fejl før du skriver den ind i bat-filen.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. januar 2014 - 08:49 #9
ikke
copy Z:\Økonomi\FORBRU~2.xlsx" C:\Users\Kim\GOOGLE~1 /Y
men
copy Z:\Økonomi\FORBRU~2.xlsx C:\Users\Kim\GOOGLE~1 /Y
06. januar 2014 - 19:02 #10
Afslut din *.BAT fil med

PAUSE

for at se(læse evt. fejlmeddelse ...
Avatar billede kimlarsen Praktikant
19. februar 2014 - 00:47 #11
Fik det aldrig helt til at virke og nu er det ikke længere relevant.

Men Claes57 og karise_larry drop et svar. Så deler jeg points mellem jer !

OK ?
19. februar 2014 - 05:52 #12
Ping...