Avatar billede nich Nybegynder
15. januar 2000 - 21:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Nyt sprog

Hej jeg vil gerne lære Delphi sproget har i nogle sider som jeg kan bruge, gerne på dansk
Avatar billede dj Nybegynder
15. januar 2000 - 22:08 #1
ikke lige på dansk, men der findes bunkehvis af engelske, bare søg i altavista så finder du stakkehvis ..

af bedre sider kan nævnes:
http://www.informant.com/delphi/
http://www.geocities.com/SiliconValley/Ridge/6529/
www.torry.ru
også selvfølgelig Delphi Super Page, jeg kan ikke lige huske addressen men søg på "Delphi Super Page" så finder du den med garanti.

Avatar billede sjensen Nybegynder
16. januar 2000 - 08:27 #2
Hej Nich,

Jeg ved ikke om der findes nogen danske bøger om Delphi, men det skulle ikke undre mig. Der findes måske endda en "Fingrene væk fra min Delphi" som en i serien af de fordanskede "xxx for dummies". Men de fleste og bedste bøger om emnet er selvfølgeligt på engelsk. Hvis du vil programmere i Delphi burde dette heller ikke være noget problem.

Jeg vil dog anbefale dig noget andet:

At lære Delphi gøres bedst ved at lave det berømte første program "Hello World". Når du køber Delphi følger der en række manualer med. En af dem hedder User Guide og i den er der flere "step-by-step" eksempler til hvordan du laver dit første program. Disse giver dig et grundlæggende indblik i hvordan delphis udviklingsmiljø arbejder og hvordan du laver det første program, hvordan du ændrer det og udvider det.

On-Line hjælpeteksten til Delphi er fyldt med eksempler man kan lære fra, og når du først er kommet dertil hvor du ved hvordan man opretter og arbejder med et programprojekt og herfra fremstiller sit program, kan du begynde at hente kildetekster på f.eks. Delphi Super Page og herigennem se hvordan andre har løst de problemer du støder på i din udvikling.

Desuden burde du måske se på www.dapug.dk der er en dansk "Paradox og Delphi" brugergruppe og her kan du tilmelde dig en maillist hvor du kan få svar på spørgsmål (uden at skulle give points) lige som du kan her på eksperten.

Så god fornøjelse !!

Når du løber ind i et problem, uanset hvor simpelt det kan virke for en delphi ekspert, så skal du bare stille det. Svarene kommer hurtigt i denne kategori.

sjensen