Avatar billede mayaih Nybegynder
03. januar 2014 - 11:27 Der er 3 kommentarer

Makro i excel

Jeg har en makro i excel der "solver" i ét andet ark end hvor makro knappen er. Når makroen afspilles (beregner) viser den arket hvor den solver i 2-4 sek før den går tilbage til arket med makro knappen.. Er der nogen der ved hvordan dette kan undgåes? - evt. vha. VBA koden?
03. januar 2014 - 11:48 #1
Application.ScreenUpdating = False

'din kode'

Application.ScreenUpdating = True
Avatar billede mayaih Nybegynder
04. januar 2014 - 21:34 #2
Hvad hvis denne kode ikke er i min makro?
- hvor skal den så indsættes?

Den ser sådan her ud:

Sheets("Del3 - Behov").Select
    Sheets("Del3 - Beregning").Visible = True
    Sheets("Del3 - Beregning").Select
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
    Sheets("Del3 - Beregning").Select
    ActiveSheet.Unprotect
    SolverReset
    SolverOk SetCell:="$D$39", MaxMinVal:=2, ValueOf:=0, ByChange:="$D$30:$J$30", _
        Engine:=2, EngineDesc:="Simplex LP"
    SolverAdd CellRef:="$D$30:$J$30", Relation:=4, FormulaText:="heltal"
    SolverAdd CellRef:="$D$27", Relation:=1, FormulaText:="$D$29"
    SolverAdd CellRef:="$E$27", Relation:=1, FormulaText:="$E$29"
    SolverAdd CellRef:="$F$27", Relation:=1, FormulaText:="$F$29"
    SolverAdd CellRef:="$G$27", Relation:=1, FormulaText:="$G$29"
    SolverAdd CellRef:="$H$27", Relation:=1, FormulaText:="$H$29"
    SolverAdd CellRef:="$I$27", Relation:=1, FormulaText:="$I$29"
    SolverAdd CellRef:="$J$27", Relation:=1, FormulaText:="$J$29"
    SolverOk SetCell:="$D$39", MaxMinVal:=2, ValueOf:=0, ByChange:="$D$30:$J$30", _
        Engine:=2, EngineDesc:="Simplex LP"
    SolverOk SetCell:="$D$39", MaxMinVal:=2, ValueOf:=0, ByChange:="$D$30:$J$30", _
        Engine:=2, EngineDesc:="Simplex LP"
    Application.ScreenUpdating = False
    SolverSolve True
    Sheets("Del3 - Beregning").Select
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
    Sheets("Del3 - Beregning").Select
    Sheets("Del3 - Bemandingsplan").Visible = True
    ActiveWindow.SmallScroll Down:=1
    Sheets("Del3 - Bemandingsplan").Select
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
    Sheets("Del3 - Beregning").Select
    Sheets("Introduktion").Visible = True
    Sheets("Introduktion").Select
    ActiveWindow.SelectedSheets.Visible = False
    Sheets("Del3 - Behov").Select
    ActiveWindow.SelectedSheets.Visible = False
    Sheets("Del3 - Beregning").Select
    ActiveWindow.SelectedSheets.Visible = False
Avatar billede kalasin Nybegynder
05. januar 2014 - 20:05 #3
Først og sidst som erikjuul skriver.