Avatar billede zahr Nybegynder
29. december 2013 - 18:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få bordopvaskemaskine til at virke

Hej

Jeg har en Siemens bordopvaskemaskine, når jeg starter den siger den rigtigt nok kan høre det hele brummer :) og det lyder som om pumpen kører korrekt men når den har kørt et stykke tid og bare brummet,  i starten kan man høre vandet ryger ind, så er alle tingene alligevel stadig tørre, beskidte og der ligger vand i bunden af maskinen. Hvis jeg starter den forfra kører den på samme måde, først hælder den det gamle vand ud og så ryger der nyt ind, men den vasker ikke hvad kan være galt???

Ved godt det normalt er it spørgsmål her inde, men håber i kan hjælpe alligevel :D
Avatar billede zahr Nybegynder
29. december 2013 - 18:37 #1
den har et nr der hedder SK25200SK, hvis det hjælper.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 18:44 #2
Det må være spule pumpen der ikke kører.
Prøv at tage sien ud. Nede i hullet hvor sien sidder kan der være en beskyttelseskappe der kan afmonteres hvorved man kan se ned til pumpen. Jeg havde selv et problem med min på et tidspunkt hvor et fremmedlegeme havde sat sig i spænd, så pumpen ikke kunne køre. Når dette blev fjernet kunne den vaske igen.
Du kan her se hvordan det kan se ud:
http://www.siemens-home.dk/Files/SiemensNew/Se/sv/Images/siemens_felkoder1_sv.png
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 18:46 #3
Nede bag ved det hvide dæksel sidder pumpen, og her kan der sidde et eller andet og blokere.
Nogle modeller skal denne klap skues løs, og på nogle er der en fjederbelastet lås der holder den på plads.
Avatar billede zahr Nybegynder
29. december 2013 - 20:55 #4
Jeg kan ikke se mig ud af det fra billedet ved ikke om det er en helt fucked model jeg har for kan kun se 2 skruer til den der ting der drejer rundt og sprøjter vandet ud og heller ingen fjederbelastet lås.

Jeg kan se sende et billede  af den hvis det hjælper??
Avatar billede zahr Nybegynder
29. december 2013 - 20:55 #5
Jeg kan ikke se mig ud af det fra billedet ved ikke om det er en helt fucked model jeg har for kan kun se 2 skruer til den der ting der drejer rundt og sprøjter vandet ud og heller ingen fjederbelastet lås.

Jeg kan se sende et billede  af den hvis det hjælper??
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 22:51 #6
Ja gør du det. Du skal uploade det så jeg henter billedet. Brug evt gratisupload
http://gratisupload.dk/
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 23:20 #7
Kan den dreje uhindret rundt?
Avatar billede zahr Nybegynder
30. december 2013 - 00:04 #8
kan ikke komme ind på linket....og ja hvis jeg slår til den drejer den bare rundt
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2013 - 00:12 #9
Ok.
Det lyder jo desværre så som om at spule pumpen er defekt.
Eller også er det varmelegemet der ikke slår til.
Der er jo de to ting der skal ske efter at vandet er kommet ind.
Normalt med varmelegemer, kommer der et lille hul på dem, og så kortslutter de. Men så tager den også relæet for fejlspænding. Og det er jo ikke tilfældet her vel?
Avatar billede zahr Nybegynder
30. december 2013 - 00:17 #10
nej det er ikke sket
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2013 - 00:22 #11
Mit bud er fejl i spule pumpe. Kan ikke se det skulle være andet desværre.
Avatar billede zahr Nybegynder
30. december 2013 - 00:25 #12
dyrt at lave??
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2013 - 00:34 #13
Kender ikke pumpens pris, men vil tro mellem 1000-1500 kr er mit bud.
Men det kan du jo få nærmere at vide hvis du spørger en reparatør.
Jeg er ikke reparatør skal jeg sige, men kender en der er, og det er ud fra dette jeg har vurderet prisen.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2013 - 00:35 #14
Hvad hedder modellen ud over Siemens?
Avatar billede Memo-Consult Nybegynder
31. december 2013 - 11:46 #15
Jeg har tit brugt http://perfectkitchen.dk/ til at finde løsning på problemer med hårde hvidevarer. Jeg kan dog ikke lige finde funktionen på deres hjemmeside nu, måske de er ved at lave den om.
Avatar billede zahr Nybegynder
02. januar 2014 - 20:56 #16
har testet den flere gange nu og tror også det er noget med spulepumpen den vil ikke dreje rundt i maskinen...220661 du ka lige smide et svar og så får du points, tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2014 - 12:39 #17
velbekomme. Svar kommer her og tak for point :-)