Avatar billede susalapi Nybegynder
29. december 2013 - 17:20 Der er 3 kommentarer

Problemer med at åbne downloads bl.a. PDF-filer

Hej,

Jeg har pludselig fået problemer med at åbne bl.a. PDF-filer, der er downloaded. Jeg får følgende fejlmeddelelse:

Paint kan ikke læse denne fil.
Enten er dette ikke en gyldig bitmap-fil eller også understøttes formatet ikke.

Er der nogen, der kender løsningen på dette problem, og hvorfor det pludselig er opstået ?

Vh Susanne
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2013 - 17:53 #1
Du er på en aller anden måde kommet til at fortælle Windows, at PDF-filer skal åbnes med Paint.

Hvilke andre filtyper er påvirkede?

Det første, du kan prøve, er at lave en Systemgendannelse til et tidspunkt, før problemet opstod. Herunder kan du se hvordan i Windows 7.

Er det dit styresystem,eller ...?

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/products/features/system-restore

Og herunder lidt om "file association", som er det, der er gået kludder i på din maskine:

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/change-default-programs#1TC=windows-7
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2013 - 17:57 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2013 - 19:08 #3
Højreklik på pdf filen og vælg "åbn med" du vælger at finde et program på en liste til at åbne med. Find Adobe Reader i listen og kryds af at dette program skal vælges til at åbne denne filtype hver gang, og tryk ok.
Så burde Adobe Reader åbne filen hver gang.