Avatar billede sampras Nybegynder
16. august 2001 - 01:31 Der er 16 kommentarer

Webtech 6170

Jeg går og overvejer at købe en bærbar Webtech 6170 fra TeleDanmark-butikken. Er der nogen derude der har erfaringer med dyret? Og er der steder på webbet hvor man kan læse om den? Jeg har ledt forgæves.
Avatar billede darkside Nybegynder
16. august 2001 - 01:33 #1
Jepz, den kan ikke anbefales, har selv haft en den var så ustabil at jeg var nød til at levere den tilbage..+ at der var en masse bøvl med PCMCIA porten i den..
Avatar billede sampras Nybegynder
16. august 2001 - 01:47 #2
Tak, darkside.

Ved du om der kan findes noget info om den på nettet et eller andet sted? Mit problem er, at jeg efter at have fået stjålet min gamle bærbare nu skal finde noget nyt hos Teledanmark (tyverigaranti) og det er enten de her Webtech eller Compaq, og jeg har hørt så meget lort om Compaq. Hvis jeg køber 6170eren bliver det med 5 års garanti, men det er selvfølgelig ikke så fedt, hvis den er mere til reparation end hjemme hos mig.
Avatar billede darkside Nybegynder
16. august 2001 - 01:51 #3
Hm nej havde selv samme problem, sad i 7 timer og zappede rundt på nettet efter deres web eller i det mindste en site om den..
Hm ja Compaq er da ikke det bedste, men jeg vil sige at den er 100 gange bedre en webtech\'en..det er nu mest om compaq\'s stationære maskiner jeg har hørt skidt om, kender et par stykker der har en compaq laptop og den kører skam fint :)
Avatar billede sampras Nybegynder
16. august 2001 - 02:09 #4
Det er jo ellers nogle udmærkede specs Webtechen har. Hvordan så det der 16 mb-grafikkort egentlig ud? Mit gamle var 32 mb.

Du siger den var ustabil. Var det bare med PCMCIA-porten, eller hvad?
Avatar billede darkside Nybegynder
16. august 2001 - 02:13 #5
Hm ustabil generelt, prøvede med win98, winme & windows 2000 sååh.
Det grafik kort der er i den bruger ram fra selve maskinen, der er lidt et minus vel jeg nok sige, det kan så stilles i bios hvor meget ram den skal bruge til kortet..men det er lidt træslt at man istedet for 128 mb kun har 116 og det er altså for lidt til 2000.
Avatar billede sampras Nybegynder
16. august 2001 - 02:27 #6
Pis. Jeg troede ellers jeg havde fundet en vinder, da TDC netop har sat 6170eren ned fra 15.000 til 13.000. Men du mener altså at jeg skal holde mig fra den? Selv 13.000 er for dyrt, eller hvad?
Avatar billede darkside Nybegynder
16. august 2001 - 02:29 #7
Hm jeg kan kun sige hva jeg har oplevet, jeg kan ikke fortælle dig hva du skal gøre..men jeg ville nok kigge på compaq\'en istedet, det er helt op til dig :)
Avatar billede sampras Nybegynder
16. august 2001 - 02:39 #8
Tak for hjælpen, darkside. Jeg lader lige den her stå til i morgen aften, hvis der er andre med erfaringer, og så smider jeg point på. OK?
Avatar billede darkside Nybegynder
16. august 2001 - 03:28 #9
Helt okay :)
Der er altid rart at høre hva andre har at sige :)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
16. august 2001 - 07:13 #10
jeg har købte en Targa Xtender400 (PIII 1000) for to måneder siden, den har kørt suverent, og er rimelig billig

www.targa.dk
Avatar billede francke Nybegynder
16. august 2001 - 09:40 #12
Det var godt nok hårdt! Ved ikke hvorfor de demmer det! ;)
Avatar billede francke Nybegynder
16. august 2001 - 09:41 #13
demmer=gemmer
Avatar billede sampras Nybegynder
16. august 2001 - 16:29 #14
Tak Francke.

Den webside har jeg også fundet. Jeg prøvede at finde producenten, så jeg kunne finde lidt mere  præcise oplysninger, f.x. hvilket grafikkort der er i maskinen, osv. Ellers tak
Avatar billede francke Nybegynder
16. august 2001 - 18:27 #15
På tele dk side står den under \"vores produkter\"!
Tror du at de selv laver den?
Avatar billede pop.dk Nybegynder
17. august 2001 - 20:28 #16
Jeg har en webtech 6170, og kan kun sige godt om den, jeg har så sat 256 mb ram i. PCMCIA fungerer fint og køre som meget stabilt. Det eneste der har været er at mit bat brækkede ned men fik en nyt i butikken. så alt i alt kan jeg sige god for den.