Avatar billede barth Professor
28. december 2013 - 11:37 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Film til TV

Jeg har to irriterende problemer når jeg vil se film streaming på mit fjernsyn:

1). Jeg har fået en ny laptop, men når jeg sætter mit HTMI kabel, der er forbundet til fjernsynet, i, viser den filmen fint, men lyden kommer ikke til fjernsynet. Kun på computeren. Jeg har nu sammenlignet lyd i kontrolpanelet på min gamle laptop - der fint spiller lyden på fjernsynet - med min nye, men jeg kan ikke rigtig se forskel. Mit styresystem på den nye er Windows 8.1. På den gamle er det 7.0. Men det kan næppe være forskellen.

2) Så tog jeg min iPad og sluttede den til Apple TV, og her vises filmen så også fint på TV, men.... Der er ingen undertekst på TV. Teksten kommer på iPad 'n der jo til gengæld ikke viser filmen.

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med at løse et eller begge problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2013 - 13:48 #1
Mener du burde under lydindstillingerne skal kunne vælge at lyden sendes via hdmi. Driveren til grafik kortet skal dog understøtte lyden også, så det skal være på plads.
Avatar billede barth Professor
28. december 2013 - 13:55 #2
Jeg har været inde under lyd i kontrolpanelet. Er det det du kalder lydindstillinger? For der kan jeg ikke se noget om HDMI? Der burde vel ikke være noget problem med driveren. Det er en ny Acer Asdpire V5-573G
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2013 - 14:01 #3
Nej jeg mener du skal højreklikke på lydikonet og gå i indstillinger den vej og her vælge hdmi.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2013 - 14:04 #4
Noget a la dette her hvor du kan se hdmi udgang, og vælge denne
http://i.stack.imgur.com/CwFHK.png
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2013 - 14:06 #5
Det her er fra en Lenovo pc:
http://support.lenovo.com/ContentResources/Migrated%20Assets/consumer_images/userfiles/image/4_en_Sound-playback-digital_audio_hdmi.JPG
og lige det jeg mener du skal aktivere.
Kig om du har samme mulighed.
Avatar billede barth Professor
28. december 2013 - 14:08 #6
Når jeg højreklikkede på lydikonet og vælger indstillinger var der ikke kryds i "Speakers". Det har jeg sat nu. Mon det er årsagen. Jeg vil kigge på linkene i svarene senere når jeg får tid. Tak
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2013 - 14:12 #7
Det er i orden.
Jeg mener nu også den normalt burde self detekte når hdmi sættes i, men jeg er ikke helt sikker på det. Du melder bare tilbage når det er testet :-)
Avatar billede barth Professor
28. december 2013 - 14:36 #8
Det underlige er, at de billeder du har sendt får jeg frem når jeg går ind i kontrolpanel, lyd.
Men den eneste figur jeg har er Speakers.
Kan du sige hvordan jeg kan får de andre frem, f.eks. HDMI som du fint viser.
Men nu vil jeg lige se om det hjalp jeg satte krydset.
Du skal have tusind tak til nu.
Avatar billede barth Professor
28. december 2013 - 14:42 #9
Nej desværre. Jeg har fortsat ikke lyd på fjernsynet.
Men den som du viser mig her:
http://i.stack.imgur.com/CwFHK.png
Her er mit eneste ikon højtaleren. Ved du hvordan jeg får de andre frem?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2013 - 14:42 #10
Jamen velbekomme.
Jeg har desværre ikke selv en pc med hdmi port i grafik kortet, så lige den funktion har jeg ikke selv bakset med.
Har blot hørt det omtalt før her.
Tjek du har den nyeste driver til dit grafik og lydkort
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2013 - 14:45 #11
Hvis du trykker på egenskaber, tjek om der et tegn ved deaktiverede enheder
Avatar billede barth Professor
28. december 2013 - 15:01 #12
Alle mine drivere er opdaterede. Hvor skal jeg trykke på egenskaber?
Avatar billede barth Professor
28. december 2013 - 15:03 #13
Der står blot at enheden virker korrekt?
Avatar billede milter Ekspert
28. december 2013 - 16:33 #14
#8.

Prøv at højreklikke på et tomst sted i vinduet. Der får du så sikkert mulighederne  "Show disabled devices" og/eller "Show Disconnected devices".
Avatar billede barth Professor
28. december 2013 - 16:50 #15
Ja og der er hak i begge?
Avatar billede milter Ekspert
28. december 2013 - 17:14 #16
Avatar billede barth Professor
28. december 2013 - 17:21 #17
Tusind tak. Det er jo en ordentlig smøre, så jeg har kun læst det der omhandler ingen lyd. Men det går jo så vidt jeg kan se på alene på stik og kabel, og det fejler jo ikke noget. Jeg har jo fint billede, og på min anden laptop har jeg fint billede OG lyd. Det er jo kun lyden der mangler. Jeg synes ikke jeg kan finde andre hints? Men måske overser jeg noget?
Avatar billede milter Ekspert
28. december 2013 - 19:42 #18
#17.

Utallige mennesker verden over har problemer med at få PC'er og TV til at virke ordentligt sammen via HDMI. At det ikke bare er helt ukompliceret, vidner spørgsmål af samme karakter som dit her på eksperten.dk og mit link i #16 om :-)

Jeg kan ikke sige, hvor dit problem opstår, men hvis alt er indstillet korrekt på både TV og PC vil jeg foreslå at starte med at kigge på denne del i mit link i #16:

"Recommended Power-up sequence to reduce HDCP / HDMI Handshake problems ..."

Dernæst ville jeg fokusere på, at din computer, så vidt jeg kan se, har to grafikkort, nemlig den Intel HD Graphics 4400, som er indbygget i CPU'en, og det separate GeForce GT 750M. 4400'eren indeholder, så vidt jeg ved, ikke HDMI's lyddel, det gør GT 750M'eren derimod. Kort sagt, du skal sørge for, at din computer kører på GT 750M'eren, hvis du vil have lyden med.

Det skal du måske klare ved at gå ind i strømbesparelsesopsætningen på din computer ved at sætte den til max ydelse hele tiden eller ved at køre med ekstern strømforsyning (ledning) hele tiden. De fleste bærbare vil automatisk skifte over til det mere strømkrævende grafikkort, når der sluttes 230 volt til.
Avatar billede barth Professor
28. december 2013 - 21:14 #19
Tusind tak. Det vil jeg prøve.
Jeg kan ikke komme ind på det link du skriver Hvordan kommer jeg til det?
Avatar billede milter Ekspert
28. december 2013 - 22:45 #20
Kan du ikke åbne linket i mit indlæg #16, kl. 17:14:18?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2013 - 22:52 #21
Jeg har ikke problem med linket her :-)
Avatar billede milter Ekspert
28. december 2013 - 23:02 #22
Det er i linket fra #16, at du skal finde teksten:

"Recommended Power-up sequence to reduce HDCP / HDMI Handshake problems ..."

Men som sagt, kig også på det med de to grafikkort.
Avatar billede barth Professor
29. december 2013 - 09:25 #23
Nu er jeg med. Det er jo en lang smøre men jeg læst det om manglende lyd. Og mit HDMI stik og kabel er jo i oden. Det virker perfekt på min anden computer.
Jeg har ikke helt styr på hvodan jeg får computeren til at køre på det grafikkort du siger. Jeg har været inde i kontrolpanelet, skærm. Og den står på balanceret. Jeg har prøvet at markere høj men den går tilbage til avanceret.
Kan jeg gøre andet? Ellers vil jeg ringe til Acer support i morgen. De er meget flinke.
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2013 - 13:03 #24
Som jeg skriver i indlæg #18, så skal du koble opladerkablet til computeren, vent et par sekunder, og så skulle den køre på dit GT 750M.
Avatar billede barth Professor
29. december 2013 - 13:13 #25
Tak. Så vil jeg prøve at tage opladeren ind i stuen og slutte til, og se om det ændrer noget.
Avatar billede barth Professor
29. december 2013 - 13:20 #26
Nu har jeg haft strømforsyningen inde i stuen, så computeren har haft fuld strømstyrke. Men det hjalp desværre ikke. Stadig ingen lyd på TV.
Er der en måde hvor jeg kan se hvilket grafikkort den bruger?
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2013 - 14:42 #27
Jeg tror ikke, du umiddelbart kan se, hvilket grafikkort du bruger, men kig her:

http://acer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/11575/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzg4MzIzMzg5L3NpZC84X29nejFKbA%3D%3D

Og så har jeg kigget lidt omkring på nettet. Jeg tog åbenbart fejl, da jeg skrev, at dit Intel HD Graphics 4400 ikke har nogen lyddel. Men, mange har haft problemer med den, som du kan se i linket herunder:

https://communities.intel.com/thread/47604

Så prøv at følge rådet i linket: Med TV og PC tændt og HDMI-kablet i skal du genstarte computeren. Se, hvad der sker.
Avatar billede barth Professor
29. december 2013 - 15:18 #28
Det er helt utroligt så meget du gør for at hjælpe mig. Tusind tak.
Jeg kan fint komme ind i Nvidia kontrolpanel men jeg kan nu ikke følge det de beder mig gøre.
Jeg vil prøve at slutte den til nu og genstarte. Håber det virker. Jeg skal nok melde tilbage.
Avatar billede barth Professor
29. december 2013 - 15:28 #29
Jamen det er da helt fantastisk. Der VIRKEDE med genstart. Så kom der lyd på TV. Det havde jeg jo aldrig regnet ud selv.

Tusind mange tak for al din hjælp. Jeg er så imponeret.

Send et svar til mig. Så lukker jeg sagen og laver en ny på mit iPad problem. Jeg kan godt se det var lidt tumpet at lægge dem sammen.

Endnu en gang mange tusind tak.
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2013 - 15:47 #30
Velbekom og god fornøjelse med filmene :-)

Du kunne også prøve en anden metode, som måske også virker:

1: Tænd TV'et og sæt HDMI-kablet i det.
2: Slut HDMI-kablet til den slukkede computer.
3: Tænd computeren.

Hvis du gider, kunne jeg godt tænke mig at høre, om det virker.
Avatar billede barth Professor
29. december 2013 - 16:36 #31
Hej igen.

Det virkede også, så det er super.
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2013 - 23:41 #32
Fint, tak for tilbagemeldingen :-)
Avatar billede ekspertt Praktikant
02. januar 2014 - 21:26 #33
Prøv dette, hvis du vil have undetekster til. Jeg prøvede på mit Apple-Tv;
Hold "midtknappen" inde i nogle sekunder. Derefter vil der komme nogle muligheder op på Tv'et. Undertekster burde også være der.
EPT
Avatar billede barth Professor
02. januar 2014 - 21:43 #34
Hej. Tusind tak. Det vil jeg prøve i morgen. Jeg går ud fra, at du med "midterknappen" mener den store runde knap på iPad som bringer den til live når den er mørk? Hvis det er rigtig behøver du ikke og svare, og jeg finder jo ud af det i morgen. Jeg giver en tilbagemelding.
Avatar billede barth Professor
03. januar 2014 - 10:59 #35
Hej igen. Der skete desværre intet.

Jeg satte filmen på. Den blev vist på TV og teksten stod på iPad. Jeg holdt startknappen (midterknappen) nede flere sekunder, men der skete overhovedet ikke noget, hverken på TV eller iPad.

Har du andre ideer? Tak for din interesse og hjælp.