Avatar billede tjapsen Nybegynder
27. december 2013 - 17:56 Der er 5 kommentarer

Stueantenne?

Hej! Min andelsforening har ingen antenneforening, så man står selv for at få en tv-signal. Jeg har bare brug for at se DR, så jeg har leget med en stueantenne jeg har fået af mine forældre (tror det er en Strong). Men signalet indenfor på indre Nørrebro er virkelig dårligt og jeg kan kun liiige akkurat få lidt connection til Kanal København. Min bygning er fredet, så jeg kan ikke sætte stueantennen udenfor. Jeg vil meget gerne undgå at skulle koble min bærbare til tv'et med HDMI hver gang jeg skal se noget.

Er der noget jeg kan prøve som jeg måske ikke har prøvet endnu? Kan man se DR via noget smart-tv-halløj? Jeg har kun et gammelt Prosonic tv, så hvis det gav mening at skifte ud kunne det nok godt lade sig gøre. Jeg har Fullrate internet og har også overvejet at købe en af deres tv-pakker, hvis stueantenne slet ikke kan lade sig gøre.

Dækningskort: http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Antenne/20091021101426.htm
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. december 2013 - 18:48 #1
Det kan være dit gamle tv, der er problemet. Det understøtter sandsynligvis ikke mpeg4 formatet, som sendes digitalt.
Før du investerer: Har du mulighed for at besøge andre beboere i ejendommen medbringende din stueantenne?
Hvis den virker på et evt. nyere tv, har du lokaliseret problemet.

Venlig hilsen
Avatar billede Dalgas78 Nybegynder
27. december 2013 - 20:35 #2
umiddelbart har du brug for en mpeg4 tuner som kan købes for 450kr i Harrald nyborg.

vælg blot dvb-t udgaven.

VH DALGAS
Avatar billede Dalgas78 Nybegynder
27. december 2013 - 20:35 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2013 - 14:15 #4
Jeg er enig. Jem og Fix burde også have samme tuner da det er samme varekæde der forhandler den, hvis du ikke har Harald Nyborg i nærheden.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2014 - 17:27 #5
Har du fået løst dit problem?