Avatar billede zion Juniormester
26. december 2013 - 18:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken router skal jeg vælge med mere end 4 porte

Hejsa!!

Jeg er løbet ind i det problem at min nuværende router en D-Link Dir-655 er løbet tør for porte da jeg nu skal bruge mere end de 4 der sidder i den :-(

I dag har jeg følgende brug af porte

port 1 = til min stationære computer
port 2 = til router i stuen
port 3 = til NAS server
port 4 = til Boxee i soveværelset

Nu skal jeg så bruge en port mere til solcelleanlæg.

Har trådløst netværk i huset, men det skal kun bruges til iphone og ipad m.m.

Netværket skal være så hurtigt som muligt.

Hvis min "hovedrouter" skal skiftes og gerne til en med minimum 8 porte og mærket D-link hvilken skal jeg så vælge ?

Eller er der noget smartere jeg kan gøre der kan give mig flere porte?

Kan se der er noget der hedder en switch men ved ikke lige hvad den gør og om den kan løse problemet da den har en masse porte?

Skulle også gerne være nemt at sætte op for en som mig der ikke ved en masse om netværk.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2013 - 19:57 #1
De fire porte der er i routeren er en switch, du skal bare købe en switch med fem porte koster ikke ret meget.

Der skal du bare trække en net kabel fra din router til switchsen og så sætte dine net kabler i de resterende net stik.
Avatar billede zion Juniormester
27. december 2013 - 20:24 #2
Takker det vil jeg gøre.

Kan jeg både bruge porte i router og switch når jeg kobler den på ?

Smider du et svar så jeg kan lukke ?
Avatar billede Dalgas78 Nybegynder
27. december 2013 - 20:31 #3
hvis du montere en switch efter routeren kan du uden videre bare koble på!
switchen fordeler bare det ud i alle dens porte.

hvis du skal ha god båndbredde lokal kan det anbefales at køre med gigabit netværk og derved opnå 1000Mbit lokal mellem de enheder har har gigabitnetværkskort.

Det er især en fordel hvis du flytter store filer som film osv.

VH DALGAS
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2013 - 10:24 #4
Glad for at hjælpe