Avatar billede ernst-emil Nybegynder
26. december 2013 - 11:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny skærm - AOC G2460PQU Sort skærm.

Samme spørgsmål er oprettet på http://hwt.dk/Forum/330989/Ny-skaerm---AOC-G2460PQU-Sort-skaerm - jeg håber ikke dette strider mod noget.
_________________________________________________________________
Boot screen visses fint lige indtil Windows starter, så er der sort skærm.

Jeg kan gå i fejlsikret tilstand der er der billede på.

Jeg har i går clean installed Windows 7 64 bit.
Skærmen viste billed under hele installationen, samt mens jeg hentede ALLE opdateringer og diverse som Java, Adobe Reader. MEN da jeg så installerede driveren til Grafikkortet - Club 3D Radeon HD 4890 og genstartede smile samme problem igen.

Fejlsikret tilstand - billede vises
Hvis jeg i enhedshåndtering deaktivere Grafikkortet og genstarter vises billede på skærmen.

Jeg har forsøgt at installere driveren til skærmen, men det er ikke en exe fil og skærmen findes ikke i enhedshåndtering - ikke engang som standardskærm!!!

Jeg konkludere selv at der må være en konflikt mellem Grafikkortets driver og denne skærm. Dette har jeg dog aldrig stødt på før.

Er der en der har en ide til hvad der kan være galt eller er det Grafikkort og skærm der har en konflikt.
-- Vil lige nævne at skærmen virker fint på en anden PC med et grafikkort Geforce 8600GT.

Håber i har nogle god juledage med jeres familie.

Ernst-Emil
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2013 - 11:53 #1
Hej.
Er det fra cd eller fra AMD hjemmeside du har prøvet at installere drivere fra
http://support.amd.com/en-us/download
Avatar billede ernst-emil Nybegynder
26. december 2013 - 11:58 #2
Avatar billede ernst-emil Nybegynder
26. december 2013 - 11:59 #3
Driveren fungere fint på den gamle skærm.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2013 - 12:03 #4
Det var også den driver jeg havde fundet :-(
Prøv at hente Slimdrivers, og se om den kan finde noget brugbart for dig:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)

+ fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede ernst-emil Nybegynder
26. december 2013 - 12:18 #5
Jeg er helt sikker på at det er den rigtige driver jeg bruger.

Jeg tror mest på at der er en konflikt mellem driver og skærm.
Det undre mig bare at jeg ikke kan se skærmen i enhedshåndtering - Når jeg sætter den gamle skærm til dukker den fint op i enhedshåndtering, men det gør AOCén ikke?
Det er/skulle heller ikke være nødvendigt at installere driveren til skærmen da EDID selv bliver aflæst, men det kan jo være der problemet opstår?
Når jeg sætter den gamle skærm til dukker den fint op i enhedshåndtering, men det gør AOCén ikke?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2013 - 12:22 #6
Har du prøvet at tildele hardware manuelt?
Er der ikke et punkt i kontrolpanelet hvor man kan det?
Avatar billede ernst-emil Nybegynder
26. december 2013 - 12:31 #7
Nej det har jeg prøvet.
Vi leverer skærmen tilbage, men jeg har lavet Pcér nu i over 20 år, men dette problem er jeg ikke stødt på før, jeg har heller ikke hørt om dette.
Jeg er dog lidt ude af mig selv hvis jeg ikke finder løsningen/svaret inden jeg aflevere skærmen i morgen :)

Så hvis der er nogen ideer, så har jeg stadig lidt tid at løbe på.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2013 - 12:37 #8
Jeg har ikke så meget mere at byde på desværre, da jeg heller ikke selv har havnet i denne situation.
Har du prøvet at ændre på skærmopløsningen fra fejlsikret tilstand og gemt til den som skærmen skal køre med?
Og overstiger det den opløsning som dit grafikkort understøtter?
Avatar billede ernst-emil Nybegynder
26. december 2013 - 12:50 #9
Jep det har jeg også prøvet.

Jeg forstår godt du ikke har mere at byde på, det har jeg heller ikke selv. Der for tror jeg også mest på at det simpelthen er en konflikt mellem driver og skærm.

Tak for dine input.

Rigtig god dag

Ernst-Emil
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2013 - 18:00 #10
I lige måde.
Formoder du har prøvet flere kabler og både vga og dvi stikkene?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2013 - 18:02 #11
Og hdmi stikket?
Avatar billede ernst-emil Nybegynder
14. januar 2014 - 15:38 #12
Tak for hjælpen.
Jeg har prøvet alt og er kommet til den konklusion at der må være en konflikt mellem skærm og grafikkort driver.

Skærmen er afprøvet på andre pcér og andre skærme afprøvet på min søns pc og der er der ikke problemer.

Skærmen er leveret tilbage.

Jeg afslutter.

God dag

Ernst