Avatar billede olinuxo Nybegynder
25. december 2013 - 11:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Check domænestatus skriver ledigt når det er suspenderet (dk)

Hej eksperter.

Jeg har rodet med en domænechecker, men er støt på det problem, at jeg uanset hvad jeg gør, får jeg domænets status som ledigt når det er suspenderet - dk-domæner..

Er det muligt at lave et check af et domæne, at se det rent faktisk er optaget, selvom det er suspenderet og ikke ledigt?
Avatar billede olinuxo Nybegynder
25. december 2013 - 21:00 #1
Jeg forsøger at lave et dns-check af et domæne med dns_check_record.

Bruger jeg testen på et domæne der er suspenderet, bliver det meldt om ledigt. Det er problemet, hvordan jeg kan få status på domænet enten om det er optaget, suspenderet eller ledigt.

Kunne forestille mig at ovenstående problem, er grundet dk-hostmaster lukker for dns-adgang til domænet og testen derfor ikke finder dns og melder domænet som ledigt.
Avatar billede repox Seniormester
27. december 2013 - 12:43 #2
Hvilket domæne er der tale om?
Avatar billede olinuxo Nybegynder
08. februar 2014 - 17:11 #3
Lukker spørgsmålet. Det omhandler ikke noget specifikt domæne.