Som jeg læser det har de 1 forsøg ved fejl der ikke er komplicerede.Ikke komplicerede fejl kan være knapper der falder af o.s.v. Er der tale om en periodisk fejl eller en fejl der er kompliceret har de flere forsøg. Så er det bare hvordan man tolker når problemet er kompliceret? I følge det skrevne i linket kan det være periodiske fejl der opstår som der menes med komplicerede fejl
#2 Det afhænger af hvad der fejler. Hvis det er samme komponent, så er tolerancen lavere, men hvis det f.eks. er bundkort en gang, harddisk en anden osv. så er der ikke tale om samme type fejl.
Men som der står i dit link, så kan der være tale om komplicerede fejl og derved er der ikke et facit.
Tal med butikken, ofte kan man komme et godt stykke den vej.
Hvis det er let at lokalisere hvilken hardware der er defekt, og anden hardware ikke er i stykker, burde man kalde det for en ikke kompliceret fejl, og så burde de kun have 1 forsøg. Men denne vurdering er det jo værkstedet der tager, så derfor er det lidt svært at argumentere på.
Men jeg mener at en god forhandler bør når samme fejl opstår for 3 gang, tilbyde at give en pengene retur. Det er ikke rimeligt at de skal reparere samme fejl flere gange på samme produkt indenfor garantien. Forhandleren burde også tilbyde en midlertidig bærbar du kan bruge under reparationsperioden. Ved godt at det har de ikke krav på, men det havde været et plaster på såret medens man ventede på at få computeren tilbage.
Hmm Så lyder det mærkeligt, at de måske har udført den samme reparation 2 gange. De burde jo også teste computeren før du fik den tilbage, for at være sikker på at deres reparation løste problemet. Du kunne vel have undværet den en dag mere vil jeg tro?
bærbaren har været til reperation hele 2 gange i løbet af garantiperioden og tredje gang blev telefonen smækket på da jeg ringede, og nu hvor garantien er udløbet er firmaet (dell) ligeglade, det er derfor jeg ikke mener at det har foregået helt efter reglerne
#11 At den har været til rep 2 gange er i og for sig ligegyldigt, medmindre der er tale om den samme fejl (ikke nødvendigvis fra dit synspunkt, men f.eks. den samme fejlende komponent).
Det værende sagt: Hvis du har beviser for dine reparationer, samt at du kan påvise at du har forsøgt at tage kontakt til firmaet uden held (går da ud fra at du forsøgte at kontakte dem igen selvom de lagde på), så ville jeg tage et smut forbi forbrugerklagenævnet.
Hvis der er tale om reel garanti, altså at det er noget der ikke er dækket af reklamationsretten som gælder de første 2 år, så er det dog en noget mere besværlig proces. Men stadig et forsøg værd at høre forbrugerklagenævnet.
Der bliver vel nok tale om at tage kontakt til forbrugerklagenævnet eller forbrugerrådet da Dell tilsyneladende er ligeglade med både service og loven.
Og det var vel også det som chalde foreslog?? Derfor burde du som minimum spørge om han ville have de tildelte point. Jeg afmelder tråden her.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.