Avatar billede Birgitte_AABC Nybegynder
24. december 2013 - 17:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med opstart af c5 efter pc-skift

Jeg har for få måneder siden opdateret min c5 til den nyeste version, alt gik fint og c5 har kørt godt siden.

Men så her i sidste uge fik jeg skiftet min pc'er ud. Jeg testede at alt virkede fint inden teknikkerne og jeg selv forlod matriklen. Men siden er pc'en formodentlig blevet genstartet nogle gange og jeg har ikke længere c5 liggende på skrivebordet.

Derfor gik jeg ind og fandt programmet via stifinderen og startede den herfra.
Men men men .. den starter nu op med problemer omkring koderne, og starter derfor op på engelsk og meget langsomt. Det opdager jeg desværre først idag, hvor jeg jo ikke kan få hjælp hen over julen.
Måske er der en her i forummet, som har et bud på, hvad jeg kan gøre?
Avatar billede anri Novice
25. december 2013 - 10:58 #1
Der er nogle kommandolinie parametre der angiver hvilken folder C5 skal kigge i efter konfigurationsfilerne. Hvis ikke de ligger i samme folder som selve C5 programmet, så skal dette angives.
Avatar billede Birgitte_AABC Nybegynder
25. december 2013 - 19:20 #2
Eftersom min genvej er forsvundet, så er jeg usikker på om dette er tilfældet, men det er det da muligvis.
Har du et bud på, hvorledes jeg finder ud af dette?
Avatar billede anri Novice
25. december 2013 - 20:53 #3
Det er nok noget af det her du er ude i:
http://www.eksperten.dk/spm/561939

Jeg tror du skal lede efter C5.ini

http://blog.systemconnect.dk/?p=326

Det er længe siden jeg har rodet med det, så der er lidt gætværk i mit svar.
Avatar billede mariaf Juniormester
26. december 2013 - 17:12 #4
Prøv under programmer. Så burde den kunne starte rigtigt op. Det hjælper ikke at bruge stifinder, da de nye C5 automatisk deles i to mapper, og hvis man ikke lige får dem samlet, så har man bøvlet senere.
Hvis den starter rigtig under programmer, så kan du derfra lave en ny genvej.