Avatar billede dennisoer Nybegynder
22. december 2013 - 12:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mit grafik kort sender ikke noget billede

Jeg har købt en ny lenovo bærbar med 2 Geforce GT 755M grafik kort, men forleden da da jeg skulle bruge den ville den ikke vise boget billede på min tilsluttet skærm, jeg har tilsluttet med vga-kabel. Computeren kan godt se hvad der er for en skærm jeg har sat til men den vil ikke vise noget billede på skærmen..
Skærmen virker fint med andre computere..
Computerens egen skærm virker perfekt..

Når jeg går ind i enhedshåndtering skriver den fejl ud for det ene grafik kort, ved ikke om dette kan være fejlen -(Windows har stoppet enheden, da den har rapporteret fejl. (Kode 43))
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2013 - 18:02 #1
Har du prøvet at køre en fejlfinding af grafik kortet?
Evt tjekket om du har den nyeste driver til enheden?
Avatar billede dennisoer Nybegynder
22. december 2013 - 20:15 #2
jep har begge dele i dag..
Og det underlige er at den kun melder fejl på det ene grafikkort, og at ind til i morges har den "set" min skærm som en PnP skærm men når jeg satter den til nu genkender computeren skærmen som en IKKE PnP-skærm
Avatar billede dennisoer Nybegynder
22. december 2013 - 20:38 #3
har nu opdaget at hdmi stikket heller ikke sender noget billede, dvs. at både min hdmi og vga port sender ikke billede, computeren registrere at der bliver tilsluttet en skærm men der kommer ikke noget billede
Avatar billede snothvalpen Nybegynder
26. december 2013 - 21:16 #4
Min skærm har 3 forskellige input indstillinger, DVI/HDMI/VGA og alt efter hvordan skærmen er tilsluttet, skal jeg vælge tilsvarende, i skærmens frontpanel, hvordan den er tilsluttet. Så du har prøvet at forbinde med både HDMI og VGA, men hvis skærmen venter input fra DVI, så er det måske derfor at den ikke får noget signal. Hvis ikke valg af rette input løser det, så tror jeg, jeg ville prøve at fjerne driveren fra enhedshåntering, genstarte og se om ikke windows selv løser problemet.
Avatar billede dennisoer Nybegynder
07. januar 2014 - 11:59 #5
Jeg fik rettet fejlen ved fjerne GeForce driver, køre en tur til Jylland og så virkede det igen :)
Avatar billede dennisoer Nybegynder
07. januar 2014 - 12:00 #6
Hvordan lukker jeg denne tråd?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2014 - 15:32 #7
Hvis du mener du har fået brugbar hjælp, beder du om svar fra disse hjælpere.
Hvis ikke du har fået brugbar hjælp, lukker du tråden ved at bruge indlæg #3
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
PS vil du give point til flere, så husk at tjekke alle svar før du accepterer dem.
Avatar billede dennisoer Nybegynder
08. januar 2014 - 14:27 #8
Tak