Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
22. december 2013 - 01:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ikke nok video ram på pc.

Hej

Jeg har lige købt en ny pc. Men det ser ud til den har knap så mange Video ram?..

Jeg benyttede mig af siden "can you run it", og den fejlede ved alle spil, da jeg ikke havde nok video ram. Den fortæller jeg kun har 16 MB video RAM, som åbenbart ikke er nok.

Er video ram noget der kan installeres via nettet? eller er det en fysisk installering der skal til.

Tak på forhånd.
Avatar billede Slater Ekspert
22. december 2013 - 08:45 #1
Det er en fysisk installering. Men Video ram er det der sidder på dit grafikkort, så hele grafikkortet skal skiftes, men det er som regel relativt let at gøre.

16 MB lyder dog også af utroligt lidt. De fleste grafikkort i dag har mindst 1 GB - eller også har de slet ingen, og bruger bare af systemets RAM i stedet.

Vil du fortælle hvad det er for en pc du har kørt? Umiddelbart lyder det som et dårligt køb.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. december 2013 - 09:02 #2
Så vidt jeg kan se på dine tidligere endnu ikkelukkede tråde så har du sikkert købt en skrabet bærbar??
http://gratisupload.dk/vis_billede/705558/
Så skal du huske at lukke!
http://gratisupload.dk/vis_billede/702068/
jeg samler ikke
Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
22. december 2013 - 17:50 #3
Hej, det er selvfølgelig en fejl at mine tidligere tråde ikke er blevet lukket, beklager. Og nej, har købt denne pc http://topdata.dk/product.asp?product=9433
Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
22. december 2013 - 17:54 #4
@viperine

Jeg har købt denne pc http://topdata.dk/product.asp?product=9433. Kald mig bare naiv og dum, men når de kalder det en gamer pc, så går jeg ud fra, at den kan spille nogle spil. Ved godt det ikke er verdens dyreste pc, men havde da forventet den mindst kunne trække spil som f.eks minecraft, hvilket den ifølge canyourunit.com ikke kan. Jeg regnede også stækrt med, at den var i stand til nogle af de nye spil. Mon der er sket en fejl?
Avatar billede Slater Ekspert
22. december 2013 - 18:03 #5
Der er ingen problemer. Grafikkortet er:
MSI 2GB HD7850 OC GRAFIKKORT (DVI, HDMI)

- Hvilket vil sige det har 2 GB VRAM.

Hvis Can You Run It ikke kan se det, tager den enten fejl, eller også har du ikke fået installeret driverne ordentligt. Men computeren i sig selv er ganske fin, og kan sagtens køre alle nye spil.
Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
22. december 2013 - 18:10 #6
Så forstår jeg det ikke, tror du at prøve at kigge på driverne igen, ville være noget jeg skulle prøve?
Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
22. december 2013 - 18:20 #7
Tror jeg prøvet at kigge på at installere alle drivere igen, så melder jeg lige tilbage. Det kan godt være muligt jeg ikke fik installeret dem alle til at starte med.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2013 - 18:28 #8
Ja.
Prøv at kigge i enhedshåndteringen, om driverne er i nyeste version, og om alle er installeret korrekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2013 - 18:28 #9
Nå fik ikke opdateret før #7 blev skrevet
Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
22. december 2013 - 18:57 #10
Førhen, da jeg f.eks. skulle starte et spil op, ville den ikke starte det op,jeg gætter på det har noget med driverne/videoram?? at gøre. Nu har jeg så installeret dem, og nu starter den fint spillet op. Men når jeg så igen, prøve at tjekke can you run it, så siger den stadig der er for lidt video ram. Men det virker altså... Skal jeg bare ignorere det, eller er det fordi hjemmesiden ikke har registeret det?
Avatar billede Slater Ekspert
22. december 2013 - 19:46 #11
Hvis dit grafikkort ellers virker som det bør og spillene kører fint og hurtigt, så kan du bare ignorere dens resultat. Så tager den bare fejl.
Avatar billede RasmusFredsted Nybegynder
22. december 2013 - 21:37 #12
Det virker som det skal nu, mange tak for hjælpen. Skriver du lige et svar.

God jul.
Avatar billede Slater Ekspert
22. december 2013 - 22:06 #13
Jeg er da glad for at det virker, og du alligevel ikke har købt katten i sækken. God jul.