Avatar billede silverline Nybegynder
21. december 2013 - 11:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere apple Boot Camp på win8

Hej forum

Jeg har en Apple magic mouse jeg gerne vil benytte i windows 8. Jeg har parret den via bluetooth, og de basale funktioner virker. Bortset fra scrool. Har googlet mig til at man skal installere BootCamp. Men jeg kan ikke åbne programmet. Windows kommer med en blå firkant, hvor der står at denne app ikke kan køre i windows. Jeg har prøvet både med "kør som administrator" og både bootcamp 4 og 5. Mit windows er 8.1 32 bit.
Avatar billede KHHP Juniormester
21. december 2013 - 11:35 #1
Nu ved jeg ikke med Windows 8.1, da jeg selv har opgraderet direkte fra Windows 8 til Windows 8.1 og så kører jeg 64-bit.
Det jeg gjorde i Windows 8 var at hente BootCamp 3 og så installere i kompatibilitetstilstand til WIndows 7. Efter genstart skal du køre Apple Software Update og installere opdateringer til BootCamp. Som udgangspunkt skal den genstarte hver gang den har opdateret BootCamp og når der til sidst ikke er flere opdateringer til BootCamp så er du klar.
Du kan alternativt også hente alle bootcamp opdateringer fra Apple Downloads.
Avatar billede silverline Nybegynder
21. december 2013 - 11:57 #2
Hvordan installere man i "kompatibilitetstilstand" ? Kan være det bare er det jeg skal gøre med version 4
Avatar billede KHHP Juniormester
21. december 2013 - 13:44 #3
Højreklik på setup-filen og vælg Egenskaber. I dialogboksen skal du vælge fanen Kompatibilitet og sætte hak i "Brug kompatibilitetstilstand" og herefter vælge "Windows 7" i rullegardinet. Tryk herefter på OK og kør programmet som administrator.
Ved ikke om du kan få lov at installere bootcamp 4 eller om du skal helt ned i version 3. Ifølge Apple findes BootCamp 5 kun til 64-bit systemer, så det kan godt være at du ikke kan få fuld funktionalitet ud af din mus.
Avatar billede silverline Nybegynder
22. december 2013 - 21:35 #4
jeg takker mange gange.

Kommer du med et svar ?
Avatar billede KHHP Juniormester
07. januar 2014 - 17:06 #5
Svar kommer her :)