Avatar billede olekaare Juniormester
19. december 2013 - 16:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

RJ11 stik med kabel til 3-benet telefon vægstik i super kvalitet efterlyses

Jeg opsatte i går en ny Router fra Telenor, Technicolor TG788vn v2. Anvendte det nye medfølgende kabel og stor var min overraskelse. Hastigheden var chokerende lav, ca. 6.0 Mbit, selvom jeg havde opgraderet til 20/2. På den baggrund ringede jeg til Telenor, som foreslog, at jeg prøvede med det gamle kabel, og med det drønede hastigheden op på ca. 16 Mbit.
Nu kommer mit spørgsmål så, hvis det nye medfølgende kabel har et kvalitetsniveau på ca. 40%, kunne det jo tænkes mit gamle har et kvalitetsniveau på - lad os sige 75%,så kunne det tænkes, at der i handlen findes superkabler med RJ11 stik med en ekstrem lav hastighedsforringelse. Kan nogen i det her forum anbefale et specifikt mærke, pris underordnet. Kabellængde ca. 1,5 meter. På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2013 - 17:23 #1
Du skal måske få et lavet med de enkelte ledere individuelt skærmet.
Avatar billede olekaare Juniormester
19. december 2013 - 17:42 #2
Hvor kan man få et sådant, afskærmet kabel kreeret. Bor i Roskilde området ?

mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2013 - 17:58 #3
lav det selv
2 stik http://www.av-cables.dk/telefonstik/telefonstik-6-4-rj11.html
2 meter kabel http://www.av-cables.dk/cat-7-s-ftp/cat-7-s-ftp-lszh-netvaerkskabel-bloed-pris-pr-meter.html
1 tang http://www.av-cables.dk/telefonstik/tang-til-rj11-rj12-6-4-kabel-og-modularstik.html
det bliver ca 100kr, og tang kan genbruges/sælges bagefter.

du skal kun bruge 4 ledere - så lav det i stil med
http://help.fonality.com/@api/deki/files/167/=RJ11-PinOut.png
og spring resten over. Det eneste der kræves er, at de to ender er laves ens.
Avatar billede olekaare Juniormester
19. december 2013 - 19:26 #4
tak for dit svar til en hjemmestrikket løsning :-)

mvh
Avatar billede jk45 Forsker
21. december 2013 - 20:28 #5
Hejsa

Bare lige et lille indspark.
Lad nu være med at brugen formue på det lille stykke kabel.
Det kan nogle gange hjælpe med at par snoet kabel, men skærmet er nærmest værdiløst da der ikke er forbindelse til noget i begge ender. Mit gæt er at du lige nu har det optimale ud af din linie / installation. Jeg er tekniker i Tdc og vi bruger i dag kun par snoet kabler og der kan ses indstråling af støj på de gamle kabler.

mvh

Jan
Avatar billede olekaare Juniormester
22. december 2013 - 10:01 #6
Tak for dit svar; det har jeg noteret mig.
mvh