Avatar billede knudmiddelfart Nybegynder
16. december 2013 - 14:44 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

WIN 8 låser efter få sek. efter start. Geninstallering

Jeg kan ikke åbne win 8, når jeg starter stopper PC med teksten Medion.
Jeg har forsøgt med DISK win 8 for at reparere, der heller ikke lykkedes.
Så har jeg prøvet at geninstallere WIN 8, men så beder den om mediefiler, de ligger på nr 2 disk, som den ikke vil læse.
Jeg kan åbne BOOT Configuration, men skal nok have lidt vejledning, så jeg ved, hvad jeg gør.

Jeg håber at jeg kan geninstallere win 8 og at øvrige programmer kan bevares. Mine data er på driv D, så de berøres forhåbelig ikke.

Hvad sker der hvis jeg starter BOOT af drev D ?
Vil alt på C drev blive slettet? eller er det kun WIN 8 der skiftes ud?

MVH

Knud
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2013 - 15:49 #1
Hej Knud,

Hvis den ikke vil læse din installationsdisk kan jeg anbefale at du henter en online installation ned fra Microsoft. Du skal blot benytte din nuværende produktnøgle.

Det her burde hjælpe - bemærk du skal have et USB-flashdrev eller en ekstern harddisk på min. 4 GB. Der må ikke være andre filer på harddisken da det vil blive slettet.

Håber det hjælper.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2013 - 15:50 #2
Hovsa - så skal man jo bare lige huske linket...

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-key-only
Avatar billede knudmiddelfart Nybegynder
16. december 2013 - 16:27 #3
For ikke at slette andre programmer på c, håber jeg på at en geninstallering kan gøre det, hvor det kun er win 8 der bliver installeret.

Lige nu  har jeg adgang til BOOT Configuration
FIXET BOOT
Spørgsmålet er: Hvis jeg booter Harddisken om så hele disken bliver slette eller det kun er det konkrete c driv elle det kun er win8.
Avatar billede knudmiddelfart Nybegynder
17. december 2013 - 10:27 #4
Jeg kan ikke åbne min PC, men har en backup af win 8.
Min harddisk er inddelt med et C,D, R

Spørgsmål: Hvis jeg geninstaller win 8 på c drevet, vil jeg så slette øvrige programmer på c drevet ?
Avatar billede knudmiddelfart Nybegynder
10. januar 2014 - 01:56 #5
Det viser sig at min startopharddisk er fysisk defekt, men datahardisken er intakt.