Avatar billede ANielsen91 Nybegynder
16. december 2013 - 09:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bærbar pc sløv efter recovery

Hej

Valgte for et par dage siden at lave en recovery på min HP Pavilion dv9000, da jeg synes den trængte til en ordenlig oprydning. Men efter jeg har lavet en recovery på den, er den blevet utrolig sløv, selv det mindste som når jeg højre klikker få at den lille menu frem, kan få bærbaren til at gå i stå. Nogle der har en idé om hvad der er gået galt og hvad jeg evt. skal gøre for at løse problemet ?

Hilsen Anders
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. december 2013 - 10:17 #1
Hent denne vejledning og kør en oprydning på din puter  øverst i vejledningen er der link til Ccleaner og Defraggler.
http://www.eksperten.dk/guide/1504
Avatar billede Jensen DK Novice
16. december 2013 - 10:18 #2
Du mangler sikkert drivere bla. chipsæt prøv og vælg enhedshåndtering og se hvor mange gule trekanter der er.
Avatar billede ANielsen91 Nybegynder
16. december 2013 - 10:21 #3
Alle drivere er up to date, så tror ikke det er der problemet ligger.
Avatar billede ANielsen91 Nybegynder
16. december 2013 - 10:24 #4
Ccleaner har jeg kørt igennem på den. Men det burde da ikke være en oprydning der skal til, nu hvor jeg har lavet en recovery på den burde alt da være ''rydeligt'' på den
Avatar billede ANielsen91 Nybegynder
16. december 2013 - 10:25 #5
Ccleaner har jeg kørt igennem på den. Men det burde da ikke være en oprydning der skal til, nu hvor jeg har lavet en recovery på den burde alt da være ''rydeligt'' på den
Avatar billede jokkejensen Novice
16. december 2013 - 10:28 #6
Prøv at oprette en ny profil, altså en ny bruger, og se om oplevelsen ikke er anderledes der.

Importer så dit data fra den anden profil.

Noget MS selv anbefaler til Windows 7+

Tjek desuden dine startup apps gennem start -> kør -> msconfig, fanen start up, uncheck alt det unødvendige.
16. december 2013 - 10:32 #7
... eller står den og 'tygger' på en masse WindowsUpdate halløj ?
Avatar billede ANielsen91 Nybegynder
16. december 2013 - 10:52 #8
#6 Det prøver jeg
Avatar billede ANielsen91 Nybegynder
16. december 2013 - 10:53 #9
#7 nej, alt er opdateret der, også norton liveupdate
Avatar billede ANielsen91 Nybegynder
16. december 2013 - 11:12 #10
#6 Jokke Jensen: Oprettede en ny bruger og fik fjernet alt det unødvendige fra startup, og umiddelbart ser det ud til at have virket. Tak for svar, hvordan giver jeg point ?
Avatar billede jokkejensen Novice
16. december 2013 - 11:18 #11
Ja der ligger en masse rod inde i app_data mappen der konstant bliver behandlet, at oprette en ny bruger løser det som regel, nu skal du så have kopieret alt, fra den gamle bruger over...

Der er guides på nettet, hvis du har outlook osv du gerne vil have med over.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. december 2013 - 11:21 #12
Det lyder måske åndsvagt, men jeg har oplevet at det er smartest at have flere personlige profiler på ens pc, en til arbejde og en til "leg".. Og selvfølgeligt en til alle andre der benytter pc'en.

Vh