Avatar billede LQmmel Nybegynder
15. december 2013 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem vedr. strømkabel til nyt grafikkort.

Jeg har netop købt et "SAPPHIRE DUAL-X R9 280X 3GB GDDR5 OC", som jeg har problemer med at få strøm til. Jeg ejer en 750 w strømforsygning af denne type: http://www.silverstonetek.com/product_legacy.php?area=en&model=st75f

Fra min strømforsygning går der to PCI-express strømkabler(der står 12V3 på dem) med 6-pins, mens grakfikkortet gerne vil have en 6-pins og en 8-pins.

Kan dette stik løse mit problem, eller kommer der ikke "nok strøm" ud af en 6-pins til at det vil hjælpe? http://www.av-cables.dk/adapter-stroem-kabel/stroem-adapter-6-pin-8-pin-for-pcie.html

Ifølge Sapphires hjemmeside så skal kortet bruge:
"1X75 Watt 6-pin PCI Express power connector"
"1X150 Watt 8-pin PCI Express power connector"

Disse to kabler fulgte med:
http://www.myupload.dk/v/1qSOQWSje.jpg

Kan jeg slutte dem til her, der hvor der står IDE?
http://www.myupload.dk/v/1s77XrS2R.jpg

Uanset hvilken en af løsningerne jeg vælger, skal jeg ud og købe kabler. Med mindre i kan se en helt 3. løsning :)
Avatar billede Slater Ekspert
15. december 2013 - 12:31 #1
Avatar billede LQmmel Nybegynder
15. december 2013 - 13:30 #2
Tak for det, viperine! Jeg forsøger mig med det ene pci-express stik fra strømforsygningen, 6-pin, og så 2x molex --> 8-pin pci.

Jeg kommer her ikke så tit, er det normen at jeg skal give dig point nu så? :)
Avatar billede Slater Ekspert
15. december 2013 - 13:39 #3
Hvis du føler jeg har besvaret dit spørgsmål fyldestgørende, og du ikke stadig er i tvivl om noget, så ville du normalt bede mig lægge et svar og give mig point, ja.

Her har jeg dog ikke rigtig gjort noget, så jeg synes bare du skulle tage dem selv.
Avatar billede LQmmel Nybegynder
15. december 2013 - 16:16 #4
Altså jeg vil gerne give dig points, for du har hjulpet mig gevaldigt, hvilket jeg sætter stor pris på!
Avatar billede Slater Ekspert
15. december 2013 - 18:21 #5
Det er da i orden så. Held og lykke med det :)